گوناگون

کشاورزان خراسان شمالی 15 هزار تن گندم به دولت فروختند

81217723 5789599

ˈمحمدابراهیم سهرابیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد:80 درصد از گندم مازاد کشاورزان استان از طریق شرکت غله و مابقی از سوی کارخانه داران و یا مباشران این شرکت خریداری شده است.

وی اضافه کرد: میزان خرید گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان این استان در این مدت به نسبت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی افزود: برای خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان خراسان شمالی 25 مرکز خرید در مناطق تولید و روستاهای پر جمعیت راه اندازی شده تا کشاورزان بتوانند با کمترین مسافت محصولشان را به فروش برسانند.

مدیر شرکت غله و بازرگانی دولتی استان خراسان شمالی گفت: براساس پیش بینی جهاد کشاورزی استان در سال جاری میزان گندم مازاد بر مصرف به حدود 130 هزار تن برسد که در صورت تحقق نیاز یک ساله گندم استان تامین می شود.

وی میزان خرید گندم مازاد را در سال قبل حدود 133 هزار تن اعلام و اظهارکرد: خرید گندم از کشاورزان این استان تا اول مهرماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی قیمت خرید گندم را در سال جاری طبق تصویب هیات دولت ده هزار و 500 ریال در هر کیلوگرم اعلام کرده است.

سهرابی افزود: وجه خرید گندم کشاورزان استان پس از نهایی شدن خرید حداقل پس از 48 ساعت از طریق بانک عامل پرداخت می شود.

در استان خراسان شمالی حدود 160 هزار هکتار اراضی کشاورزی زیر کشت گندم دیم و آبی قرار دارد که پیش بینی می شود از این سطح 230 تا 240 هزار تن محصول برداشت شود.

استان خراسان شمالی طبق اعلام سازمان مدیریت بحران وزارت کشور در سال جاری در زمره هفت استان درگیر با پدیده خشکسالی قرار گرفته است. ک/3

2712/626

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا