گوناگون

کشف جرائم سایبری در ایلام، کمتر از 10 روز ‌

فرمانده انتظامی ایلام گفت: حساسیت‌های زیادی در فضای مجازی وجود دارد، به صورتی که امنیت فضای مجازی به اندازه دوران انقلاب اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، سردار «علی دولتی» در نشست خبری با مدیران خبرگزای‌ها و سایت‌های استان ضمن تسلیت شهادت ماموران انتظامی چند روز پیش شرق کشور به دست اشرار مسلح اظهار کرد: دشمنان با توطئه‌های ناجوانمردانه قصد ضربه زدن به نظام را دارند و می‌خواهند امنیت کشور را به هم بزنند که با تلاش شبانه‌روزی دستگاه‌های متولی امر و بخصوص از خودگذشتگی‌های نیروی جان برکف انتظامی در اهداف خود ناکام می‌شوند.

وی با بیان اینکه حساسیت‌های زیادی در فضای مجازی وجود دارد به صورتی که امنیت فضای مجازی به اندازه دروان انقلاب اهمیت دارد، افزود: فضای مجازی بر فرهنگ عمومی جامعه به شدت تاثیر می‌گذارد، بنابراین بسیار حساس و با اهمیت است.

دولتی ادامه داد: دشمنان جنگ ناجوانمردانه خود را از سخت‌افزای و به سمت نرم‌افزای سوق داده‌اند، بنابراین باید در فضای مجازی مراقبت‌های جدی و عملی صورت بگیرد و در این راستا همه دخیل هستتند که خانواده‌ها بیشتر از همه وظیفه دارند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در فتنه 88 اطلاع‌رسانی‌ها و فراخوان از طریق ماهواره و سایت‌ها مجازی صورت می‌گرفت، خاطرنشان کرد: فضای سایبری امرزه بیشتر از توپ و تانک تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد فضای امن در فضای سایبری می‌تواند جوانان و فرزندان این ملت را در مقابل توطئه‌های دشمنان حفظ کند، تصریح کرد: با کشیدن شدن جنگ به فضای مجازی قطعا جرائم هم در این حوزه افزایش می‌یابد.

دولتی ادامه داد: جرائم سایبری در استان کمتر از 10 روز توسط پلیس فتای استان کشف می‌شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در تولید امنیت در جامه داشته باشند، خاطرنشان کرد: مدیران خبرگزاری‌ها و سایت‌های اطلاع‌رسانی باید به امنیت سایت، سرورها، رعایت اخلاق اسلامی، رقابت سالم و مستند رسالت خود را در عرصه‌ی خبر و اطلاع‌رسانی انجام دهند.

به گزارش ایسنا، در ادامه سرگرد «عباس کسانی» رئیس پلیس فتای استان نیز در این نشست اظهار کرد: رسانه‌ها نقش اساسی در اداره جامعه برعهده دارند، لذا نباید برای صحت در خبر را فدای هر چیز دیگری کنند.

وی تعامل، همکاری، ایجاد فضای سایبری امن، کاهش جرائم و شناساندن خطرات فضای مجازی برای سایت‌ها و خبرگزاری را از مهمترین اهداف برگزاری این جلسه عنوان کرد.

کسانی با بیان اینکه از آغاز امسال صددرصد جرائم فضای مجازی در استان کشف شده است، خاطرنشان کرد: رشد کشفیات در این حوزه نسبت به مدت مشابه سال قبل 29 درصد رشد داشته و بیشترین جرم در این حوزه در استان جرائم اقتصادی است.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا