گوناگون

یک فعال عرصه ازدواج: مهریه سنگین تضمین خوشبختی نیست

یک فعال عرصه ازدواج با تاکید بر اینکه مهریه‌های سنگین نمی تواند تضمین کننده خوشبختی باشد، مبنای بقای زوجیت را در صداقت زوجین دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، سید محسن خرمشاهی از فعالان حوزه ازدواج استان کرمانشاه در همایش دیده رحمت که در محل سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه و با حضور منتخبین فعال حوزه ازدواج و تحکیم بنیاد خانواده برگزار شد، با تاکید بر اینکه ازدواج سلامت جامعه را تضمین می کند، گفت: ازدواج مانع از فساد جامعه می شود.

خرمشاهی با بیان اینکه در سال‌های اخیر در امر ازدواج دچار افراط و تفریط شده‌ایم، گفت: در نخستین سال‌های پیروزی انقلاب شاهد وقوع ازدواج‌های ساده بودیم تا آنجاکه حتی عقدها در مساجد اتفاق می افتاد و این در حالیست که در شرایط کنونی تجمل گرایی به یکی از معضلات پیش روی ازدواج تبدیل شده است.

خرمشاهی با تاکید بر اهمیت ترویج ازدواج موفق، گفت: برای دستیابی به این مهم باید کار فرهنگی در اولویت برنامه ریزی ها قرار گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی مناسب در زمینه ازدواج، از مسئولین و فعالان این عرصه خواست از انجام برنامه‌های نمایشی در زمینه ازدواج خودداری کرده و تلاش کنند تا در این زمینه واقعا کار کنند.

خرمشاهی مبنای بقای زوجیت را در صداقت زوجین دانست و گفت: تجربه نشان داده که مهریه‌های سنگین نمی تواند تضمین کننده بقای زوجیت باشند و بهتر است خانواده‌ها توقعات خود را این زمینه پایین آورند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمار بالای طلاق نشان از عقب رفت ما از نظر فرهنگی و اجتماعی دارد، گفت: آمار بالای طلاق به یکی از اصلی ترین مشکلات جامعه تبدیل شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا