گوناگون

1242 واحد تولیدی صنعتی آذربایجان غربی در وضعیت رکود قرار دارند

به گزارش خبرنگار مهر، قربانعلی سعادت ظهر یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شماره 3 ارومیه با بیان اینکه هم اکنون 45 درصد از واحدهای صنعتی استان در رکود به سر می برند اظهارداشت: بهره گیری از صندوق توسعه ملی در جذب اعتبارات این صندوق می تواند در رونق اقتصادی و خروج از رکود واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان غربی موثر واقع شود.

وی ادامه داد: رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال از برنامه‌های اصلی دولت تدبیر و امید بوده و در راستای تحقق این برنامه‌ها در استان باید اقدامات مورد نظر عملیاتی شود.

سعادت افزود: با توجه به اینکه از اولویت های دولت یازدهم رونق واحد های صنعتی راکد و نیمه فعال است امید می رود با تصویب بسته اقتصادی دولت زمینه خروج از رکود فراهم شده و مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی نیز حل شود.

وی ادامه داد: بهره گیری از صندوق توسعه ملی می تواند در رونق اقتصادی آذربایجان غربی موثر واقع شود، تسهیلات این صندوق برای 8 استان کشور که آذربایجان غربی نیز جزو آنها است در بخش ریالی 4 درصد و در بخش ارزی 2 درصد زیر نرخ بهره بانکی پرداخت می شود.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: بانک های عامل آذربایجان غربی با بکارگیری روش های کارشناسی برای جذب این تسهیلات تلاش کنند چرا که استفاده از این تسهیلات محدودیت ندارد.

سعادت در پایان بر همکاری همه‌جانبه بخش دولتی و خصوصی در ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در استان تاکید کرد و افزود: باید با ساماندهی واحدهای راکد و بررسی و ارائه راهکار برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال زمینه رشد اقتصادی را در استان فراهم کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا