گوناگون

استاندارمازندران خواستاربرخورد با عوامل ساخت وسازغیرمجاز ساحلی شد

81182409 5727740

به گزارش ایرنا ، ˈربیع فلاح ˈ روز جمعه در حاشیه بازدید از محدوده ساحلی شهرهای مازندران در سواحل خزری نوشهر به خبرنگاران گفت : تمامی مسوولان نهادهای ذیربط بویژه بنادرو دریانوردی ، دستگاه قضا ، انتظامی ، فرمانداران و حفاظت ازمحیط زیست باید دراین زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی نبود مدیریت یکپارچه و منسجم در ادوار گذشته را علت اساسی ساخت وسازهای غیرمجاز و تجاوز به محدوده های ساحلی دانست و ادامه داد : به رغم تصویب طرح آزادسازی حریم 60 متری سواحل درسال 87 در مجلس شورای اسلامی اما همچنان شاهد ساخت وسازغیرمجاز دراین مناطق هستیم.

وی شناسایی سازه های دریایی غیرمجاز ساحلی و تصمیم گیری اصولی برای قلع و قمع آن را از اهداف بازدیدش از ین مناطق ذکرکرد.

استاندارمازندران همچنین از دریای خزربه عنوان یک موهبت طبیعی خدادادی یاد کرد و گفت : باید با اعمال مدیریت یکپارچه و ارایه مجوزهای قانونی بستر را برای سرمایه گذاران بخش خصوصی که زمینه سازاشتغال پایدار و رونق اقتصادی استان باشند، فراهم کنیم .

فلاح افزود : امروز یکی از دغدغه های جدی مسوولان و مردم دراستان معضل بیکاری است که درصورت داشتن تدبیر و برنامه ریزی منسجم می توان این معضل را برطرف کرد.

وی اجرای طرح های گردشگری دریایی و نیز پرورش ماهیان خاویاری در قفس را گامی مثبت در جهت ایجاد فضای کسب و کاردراین استان برشمرد.

این بازدید که به وسیله شناورهای دریایی اداره کل بنادرو دریانوردی مازندران انجام گرفت شماری از مدیران استانی و فرمانداران مازندران نیز حضورداشتند.

طبق آماراز منابع رسمی از طول 360 متری محدوده ساحلی مازندران حدود 10 درصد دراختیار نهادهای نظامی و انتظامی ، 25 درصد دولتی ، 35 درصد بخش خصوصی و بقیه نیز برای دسترسی عموم آزاد است. ک/2

624/402

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا