گوناگون

استاندار کردستان: شاخص‌های توسعه در کردستان مناسب نیست

استاندار کردستان معتقد است: با وجودی که استان یکی از استان‌های مهم حوزه زاگرس است و از موهبت‌های الهی بسیاری برخوردار است اما شاخص‌های توسعه در کردستان مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، عبدالمحمد زاهدی در ششمین جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: استان کردستان دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه زاگرس است و بیشترین منابع خدادادی کشور در این استان وجود دارد. بخشی از این توسعه نیافتگی به هشت سال دفاع مقدس و مشکلات آن و مسایل امنیتی بر می‌گردد و بخشی دیگر نیز به دلیل عقب ماندگی‌های به جای مانده از دوران طاغوت است.

وی ادامه داد: هرچند که دولت‌های پس از انقلاب تلاش‌های خوبی برای استان کرده‌اند اما این عقب ماندگی‌ها جبران نشده و نیازمند توجه و عنایت بیشتری است.در این مدتی که در استان کردستان سمت استانداری را داشته‌ام ادعا ندارم کار خیلی برجسته‌ای کرده‌ام، اما با کمک همه مسئولان سعی کرده‌ام قدری از مشکلات استان را کم کنم.

وی تاکید کرد: استان کردستان استانی محروم نیست، زیرا ظرفیت‌های زیادی را برای توسعه داراست.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه امسال سال تدوین برنامه ششم توسعه است، افزود: باید نقش و سهم استان کردستان در سند توسعه ملی دیده شود. همچنین باید به واحدهای تولیدی در معرض تعطیلی در استان کردستان کمک کرد تا به تعطیلی کشیده نشوند.

زاهدی اعلام کرد: به وضعیت 30 واحد تولیدی در کردستان رسیدگی شده تا به تعطیلی کشیده نشوند.

وی با عنوان اینکه ستاد سرمایه گذاری را در استان فعال تر از گذشته کرده‌ایم، ادامه داد: یک توجه جدی در زمینه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان در حال شکل گیری است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: با عنایتی که از طرف دولت صورت گرفته است تخصیص اعتبار پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری به صورت 100 درصد انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در بخش زیرساخت‌های حمل و نقل، با وجود سرمایه گذاری‌های صورت گرفته با مشکل جدی مواجه هستیم که نیازمند توجه جدی دولت به این مسئله هستیم.

حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز دراین جلسه، اشتغالزایی را از مهمترین مسایل استان عنوان کرد و گفت: موضوع اشتغال در کردستان نیازمند کار اساسی است. این استان دارای ظرفیت‌های بالایی است که باید از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه شود. هرچند که انجام طرح‌های بزرگ در استان بسیار خوب است، اما انجام طرح‌های کوچک و زود بازده به توسعه استان کمک شایانی خواهد کرد.

وی با عنوان اینکه باید طرح‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت در استان اجرا شوند، افزود: انجام طرح‌های کوچک در روستاها مفید واقع خواهد شد. باید هرچه سریعتر اقدامات لازم صورت گیرد، تا نتیجه آن را مردم ببینند و راضی شوند.

وی همچنین به ویژگی‌های یک مدیر خوب در جامعه اسلامی، اشاره و عنوان کرد: داشتن حلم و بردباری و همچنین داشتن دانش روز از جمله ویژگی‌های یک مدیر خوب است. مدیر باید راز دار بوده، کارکنانش را راهنمایی کرده و دانش کار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: مدیران باید نسبت به مسایل دینی و فرهنگی حساس باشند و برای این موارد اهمیت قائل شوند. باید مدیران، بزرگان را تکریم کنند. باید دسترسی مردم به مدیر آسان باشد و با ارباب رجوع با اخلاق کریمانه‌ای رفتار شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا