گوناگون

اعتصاب بازيکنان نيجريه بخاطر نگرفتن پاداش

پس از تيم ملي غنا که اعتراض‌ بازيکنانش به بدقولي سران فوتبال اين کشور در ارائه پاداش‌هاي نقدي جنجال بزرگي به راه انداخت، خبر رسيده است که بازيکنان تيم ملي نيجريه‌ هم به خاطر عدم دريافت پاداش‌هاي خود اعتصاب کرده‌اند هرچند مسئولان فدراسيون فوتبال نيجريه قصد ندارند راه غنايي‌ها را دنبال کنند.

سران فوتبال غنا پيش از جام جهاني 2014 به بازيکنان خود به خاطر حضور در جام بيستم وعده پاداش‌هاي نقدي داده بودند اما اين پاداش‌ 2.2 ميليون يورويي تا يک روز قبل از آخرين بازي ستاره‌هاي سياه برابر پرتغال در مرحله گروهي پرداخت نشد که البته دليل آن هم ترس مسئولان فدراسيون غنا از اعتصاب بازيکنان و عدم حضور آنها در ميدان بود. هرچند غنا اين بازي را در نهايت 2 بر يک باخت.

نيجريه‌اي‌ها اما قصد تکرار چنين کاري را ندارند و اين در حالي است که گفته مي‌شود بازيکنان تيم ملي اين کشور روز پنجشنبه از انجام تمرينات خودداري کرده‌اند و ادامه تمرينات را منوط به دريافت پاداش خود دانسته‌اند. اين وضعيت شبيه همان سناريويي است که اردوي آماده‌سازي نيجريه‌اي‌ها را پيش از حضور آنها در رقابت‌هاي جام کنفدراسيون‌هاي سال 2013 تحت‌الشعاع قرار داد.

با اينکه مسئولان فوتبال نيجريه از تأييد پرداخت پاداش بازيکنان خودداري کرده‌اند اما ظاهراً ديگر خبري از اعتصاب در اين تيم نيست و عقاب‌ها روز گذشته (جمعه) به تمرينات بازگشتند.

مدير رسانه‌اي فدراسيون فوتبال نيجريه در اين خصوص اظهار داشت: مشکلي وجود ندارد. ما هيچ پولي به بازيکنان خود بدهکار نيستيم. روز پنجشنبه يک جلسه تشکيل شد که در آن بازيکنان و سرمربي تيم حضور داشتند. بايد بگويم که هيچ هواپيماي حامل پولي در کار نيست.

نامشخص بودن پرداخت پاداش به بازيکنان نيجريه در شرايطي است که اين تيم براي اولين بار در 16 سال گذشته به مرحله يک هشتم نهايي جام جهاني راه پيدا کرده است.

بازي بعدي تيم ملي نيجريه که يکي از همگروهان ايران در جام جهاني 2014 بود، برابر تيم ملي فرانسه است. عقاب‌ها در صورت غلبه بر خروس‌ها براي اولين بار جواز حضور در جمع هشت تيم برتر جام جهاني را کسب خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا