گوناگون

افزایش حقوق مربیان فنی وحرفه ای نیازمند اجرای طرح رتبه بندی است

81221484 5796040

پوراندخت نیرومند، سه شنبه درگفت وگو باخبرنگار ایرنا در یاسوج افزود:نظام پرداخت حقوق مربیان هم اکنون عملکردی است ولی این شیوه برای کارآمدی نیازمند تغییر، سطح بندی جایگاه علمی مربیان و تحقق ایده های کارآفرینی و میزان اشتغالزایی برای مهارت جویان آنهاست.

وی به لزوم آموزش تخصصی و ارتقای سطح علمی مربیان فنی وحرفه ای اشاره کرد و گفت: ارایه خدمات فنی به بخش های خصوصی و صنعت و درآمدزایی از این طریق یکی از راهکارهای مورد توجه برای افزایش حقوق مربیان فنی و حرفه ای است.

نیرومند به ضرورت فراهم کردن امکانات تجاری سازی ایده مربیان فنی وحرفه ای و اشتغالزایی برای مهارت جویان اشاره کرد و افزود: با منابع مالی موجود سازمان و فنی وحرفه ای افزایش مربیان ممکن نیست بلکه با تجاری سازی ایده مربیان و ارایه خدمات فنی و مهندسی به بخش صنعت می توان بخشی از درآمد حاصله را به مربیان پرداخت کرد.

معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای درخصوص وضعیت کارگاههای فنی وحرفه ای گفت: اگر چه در مناطق مختلف کشور کارگاه های مجهزی در اکثر رشته ها وجود دارد اما این وضعیت کافی و به روز نیست بلکه تجهیز سخت افزاری و نرم افزاری کارگاههای فنی وحرفه ای با استفاده از کمک موسسات بین اللمی و بخش خصوصی مورد توجه است.

نیرومند بیان کرد: بخش فضای کارگاهی آموزش مهارت آموزی کشور نیاز به توسعه ندارد ولی دربخش نرم افزاری،مغز افزاری (نیروی متخصص) و توسعه تجهیزات به مشارکت بخش خصوصی نیاز است.

به گفته وی سارمان فنی وحرفه ای با داشتن 700 مرکز آموزش فنی وحرفه ای نقش موثری در ترویج فرهنگ مهارت آموزی و تامین نیروی ماهر بخشهای مختلف خدمات و صنعت دارد.

671 /675

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا