گوناگون

اگر دولت‌های خارجی در عراق دخالت نکنند مسائل آسان حل می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر ،علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور مقام معظم رهبری بعدازظهر امروز در دفتر خود در دفتر مرکز تحقیقات استراتژیک با هیات آلمانی که به ایران سفر کرده است ملاقات کرد.

در این دیدار هانس پیترلوکاس مدیرکل سیاسی وزارت امورخارجه و نماینده این کشور در گروه 1+5 رئیس هیات، هلگا بارت از دفتر صدراعظم آلمان، مارکوس پوپل از مدیران بخش خاورمیانه وزارتخانه امورخارجه آلمان، فون گوتزه معاون مدیرکل سیاسی وزارت خارجه آلمان پیتر لوکاس را همراهی می کنند.

علی اکبر ولایتی در این دیدار درباره مسائل منطقه و همچنین اوکراین که به اروپا نزدیک تر و بسیار حائز اهمیت است به بیان دیدگاه هایش پرداخت.

وی افزود: متاسفانه در عراق اخیرا حملات تروریستی در مناطقی از این کشور رخ داده و ایران به عنوان همسایه عراق از وضعیتی که در این کشور پدید آمده نگران است.

ولایتی گفت: این اتفاقات بدنبال انتخابات در عراق و سوریه روی داده و به نظر من اگر دولت های خارجی از دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه اجتناب کنند مسائل بسیار آسان تر حل می شود.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب در ادامه در مورد پرونده هسته ای کشورمان گفت: گام های اولیه بسیار مثبت بوده اما اگر بخواهیم  تحلیلی از این موضوع ارائه دهیم باید بگوییم فعالیت های هسته ای ایران کاملا جنبه صلح آمیز دارد.

وی افزود: این حق هر کشوری که ان پی تی را امضا کرده، است که بتواند فعالیت هسته ای  صلح آمیز خود را ادامه دهد و ایران نیز از این حق مستثنی نیست.

ولایتی گفت: برخی فشارها وجود دارد که محدودیت هایی را به ایران در این خصوص اعمال کند می دانید که ناظران آژانس هر روز در ایران هستند همه چیز شفاف است و امیدواریم که در زمان باقیمانده به نتیجه قابل قبول دست پیدا بکنیم.

در ادامه این نشست هانس پیتر لوکاس اظهار داشت: وضعیت در عراق نگران کننده است اینک ایجاد ثبات در منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است اتفاق اخیر در اوکراین از جمله ملاقات پوتین و رئیس جمهور اوکراین دلگرم کننده بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا