گوناگون

برای کاهش قیمت خودرو گامهای عملی باید برداشته شود

81240643 5828492

محمد علی پور روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: با آنکه قرار نبود در سال جاری قیمت خودروها افزایش یابد ولی خودروسازان به بهانه های مختلف تاکنون دوبار قیمت خودروها را افزایش داده اند.

وی اظهار کرد: خودرو سازان به بهانه های واهی باعث متنشج شدن بازار خودرو شده اند چنانکه در اوایل سال جاری به بهانه افزایش مالیات بر ارزش افزوده و افزایش نرخ بیمه شخص ثالث، قیمت های خود را دو تا پنج درصد افزایش دادند در حالی که این اقدام نباید صورت می گرفت.

نماینده مردم ماکو، پلدشت، شوط و چالدران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مواد اولیه خودرو نظیر آلومینیوم و فولاد افزایش قیمت نداشته و هزینه ای برای خودروسازان بوجود نیاورده اند که به بهانه آن چنین فضای متشنجی در بازار خودروسازی به وجود آید.

وی ادامه داد: قیمتهای اعلامی برای خودرو به هیچ عنوان با درآمد مردم مطابقت ندارد و این وضعیت به ضرر جامعه مخصوصا طبقات متوسط و پائین جامعه است.

علی پور با بیان اینکه شورای رقابت ضعیف عملکرده گفت: شورای رقابت باید منتظر شفاف شدن فضا می شد نه اینکه منفعلانه عمل می کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: صنعت خودروسازی به یک دلسوزی و دقت عمل نیاز دارد تا نه تنها خودروهای با کیفیت تولید شود بلکه مهمتر از همه توان مالی جامعه نیز در نظر گرفته شود.

وی افزود: نوسانات ارز و تحریمهای غربی نیز برای افزایش قیمت خودرو بهانه ای بیش نبوده است.

جمع زیادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مخالف هرگونه افزایش در قیمت خودرو ها هستند و برخی نیز حتی بر این باورند که قیمت خودرو باید به قیمت های پیش از سال 91 بازگردد، ولی همچنان خودروسازان در این باره از خود مقاومت نشان می دهند.

برخی شرکتهای خودروسازی نیز اعلام کرده اند قیمت خودرو حتی بیشتر از وضعیت موجود باید افزایش یابد.

8135/581

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا