گوناگون

بررسی برای جلوگیری از تبدیل باران به سیل در دستور کار است

81194690 5749801

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈ حجت الاسلام ˈ غلامحسین محسنی اژه ای ˈ شامگاه دوشنبه در بدو ورود به مازندران در گفت و گو با خبرنگاران در فرودگاه دشت ناز ساری هدف از سفرش به این استان را ابراز همدردی با سیلزدگان و بررسی علل و عوامل بروز سیل اعلام کرد.

وی گفت : ابتدا در دیدار با مسوولان مازندران وقوع سیل به طور دقیق مورد بررسی قرار می گیرد و سپس با مردم سیل زده هم دیدار خواهم کرد.

دادستان کل کشور افزود : باران ، رحمت الهی است و باید بررسی کنیم تا ببینیم که چه اقداماتی می توان انجام داد تا از تبدیل آن به سیل و وارد شدن خسارت به مازندران جلوگیری کرد.

محسنی اژه ای همچنین گفت : در این سفر اگر قصوری در بروز خسارت های سیل وجود داشته باشد مورد بررسی قرار می دهیم.

وی صیانت از حقوق مردم را وظیفه دستگاه قضایی دانست و افزود : اگر تقصیری در بروز سیل وجود داشته باشد به مسوولان استان تذکر می دهیم که دوباره تکرار نشود.

بر اساس اعلام استانداری مازندران دادستان کل کشور قرار است صبح سه شنبه از مناطق سیل زده در مرکز و شرق استان بازدید و بعد از ظهر هم در محل استانداری در جلسه ستاد مدیریت بحران شرکت کند.

سیل سیزدهم خرداد در مازندران به صدها واحد منزل مسکونی ، هزاران هکتار زمین کشاورزی و باغ و همچنین به زیرساخت های بخش های مختلف از جمله جاده های روستایی ، پل ، تاسیسات آبرسانی بویژه در مناطق شرقی و مرکزی استان خسارت وارد کرد.

ستاد مدیریت بحران مازندران میزان خسارت این سیل را بیش از 910 میلیارد ریال برآورد و گزارش آن را برای هیات دولت ارسال کرد.

معاون راهبردی رییس جمهوری به عنوان فرستاده ویژه جمعه گذشته به مازندران سفر کرد و ضمن بازدید از مناطق سیلزده و ابراز همدردی با سیلزدگان ، دستور داده بود تا گزارش خسارت سیل در کوتاه ترین زمان برای تخصیص بودجه به هیات دولت ارسال شود.

ˈ محمدباقر نوبخت ˈ همچنین قول داد که دولت یازدهم با اجرای طرح های زیربنایی مورد نیاز ریشه سیل را در مازندران خواهد خشکاند.

تنها سه روز پس از بازگشت فرستاده ویژه رییس جمهوری معاون استاندار مازندران امروز از آغاز ساخت سد سرشاخه گیر بر روی رودخانه ˈ برزو ˈ در بهشهر خبر داد.

ساخت این سازه که می توانست خسارات سیل را کاهش دهد در دولت گذشته مصوب شده ولی اجرا نشده بود.

اجرای طرح های آبخیزداری در مناطق بالادست و تخلیه حریم رودخانه ها از سکنه و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز نیز از دیگر برنامه های دولت یازدهم برای ریشه کنی سیل در مازندران است.ک/3

2585/1654

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا