گوناگون

برگزاری جلسه هم‌اندیشی رؤسای جهاددانشگاهی استان‌های اردبیل و آذربایجان‌غربی

رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: واحدهای جهاددانشگاهی، همچون یک پیکره واحد، برای رفع نیازهای کشور تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در راستای تعامل بیشتر و گسترش همکاری‌های فیمابین، جلسه هم‌اندیشی رؤسای جهاددانشگاهی استان‌های اردبیل و آذربایجان‌غربی برگزار شد.

دراین مراسم رامز نصیری صالح، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل بازدید از واحدهای دیگر جهاددانشگاهی و بهره‌مندی از تجارب ارزنده آنان را از برنامه‌های اولویت‌دار این واحد اعلام و اظهار کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی است که در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) فعالیت دارد به همین خاطر تمام واحدهای این نهاد همچون یک پیکره واحد، برای شناسایی و رفع نیازهای کشور تلاش می‌کنند.

به فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل اشاره و اظهار کرد: این مرکز که یکی از مراکز مجهز درمان ناباروری شمالغرب کشور است و تمامی کارکنان آن آموزش دیده پژوهشگاه رویان هستند در رفع مشکل زوج‌های نابارور اردبیل، استان‌های همجوار و کشور جمهوری آذربایجان فعالیت دارد.

وی از ورود جهاددانشگاهی اردبیل برای ساماندهی تحقیقات فندق استان خبر داد و افزود: هم اکنون طرح تحقیقاتی شناسایی ژنوتیپ‌های فندق‌ بومی استان برای معرفی رقم پرمحصول و مقاوم به سرما و آفات در حال انجام است.

نصیری صالح برگزاری دوره‌های تخصصی و عمومی برای فراگیران آزاد و کارکنان دولت را از دیگر فعالیت‌های جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل اعلام کرد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان آذربایجان‌غربی یکی از واحدهای موفق در عرصه‌های آموزشی و پژوهشی بویژه در زمینه کشت و تولید و فناوری کشاورزی است، گفت: تجربیات مفید و موفق این واحد می‌تواند راهگشای جهاددانشگاهی استان اردبیل را در رسیدن به اهداف خود و توسعه فعالیت‌هایش باشد.

ولی عاقلی، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به نتایج مثبت همکاری‌های بین واحدی جهاددانشگاهی، گفت: این همکاری‌ها باعث می‌شود از تمامی پتانسیل‌ها و توانمندی‌های این نهاد انقلابی در جهت توسعه کشور استفاده شود.

وی پیشرفت و توسعه جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل را مایه مباهات دانست و افزود: این واحد با اینکه یکی از واحدهای تازه تاسیس جهاددانشگاهی است اما با راه‌اندازی مراکز درمان ناباروری قفقاز، مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی، آزمایشگاه و مرکز مشاوره ژنتیک و ورود به تحقیقات گیاهان دارویی توانسته است در توسعه علمی استان اردبیل گام‌های اساسی بردارد.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی به عنوان نهاد انقلابی در استان جزء واحدهای موفق در سطح کشور است، خاطرنشان کرد: ورود به عرصه‌های جدید و بکر و با قدرت ریسک‌پذیری بالا که نشات گرفته از روحیه جهادی و اعتقاد به کار جهادی است باعث شد تا جهاددانشگاهی استان به همت جهادگران خود، حضوری پویا اثرگذار نقش‌آفرین و الگوپذیر در عرصه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی منطقه داشته باشد.

وی با بیان اینکه توسعه جهاددانشگاهی تلاش همگانی می‌خواهد، از آمادگی این واحد برای همکاری با جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل در انجام طرح‌های علمی پژوهشی و برگزاری سمینار و کارگاه‌های مشترک خبر داد.

در حاشیه این جلسه، رئیس و معاونان و مدیران جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل از بخش‌های آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی بازدید کردند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا