گوناگون

تاکید استاندار گیلان بر ضرورت تقویت روابط تجاری و اقتصادی ایران و کویت

استاندار گیلان در نشست با رسانه‌های کویت با تشریح توانمندی‌های استان گفت: برای سرمایه گذاران خارجی تسهیلات جدیدی در استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان، دکتر محمدعلی نجفی در این نشست بر ضرورت توسعه و تقویت روابط تجاری و اقتصادی دو کشور ایران و کویت تأکید و تصریح کرد: باتوجه به توانمندی‌ها و پتانسیل بالای استان در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری، صنعتی، تجاری و کشاورزی امیدواریم شما عزیزان با انتقال این ظرفیت‌ها به کشور کویت شاهد ارتباط بیشتر دو کشور باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با معرفی توانمندی‌های استان و فرصت‌های سرمایه‌گذاری به جاذبه‌های طبیعی و گردشگری منحصربه‌فرد استان اشاره و اظهار کرد: مناطق زیبای گردشگری در شهرهای مختلف، بنادر آستارا و انزلی، تالاب‌ها، ماسوله، قلعه‌رودخان، مناطق لاهیجان، دیلمان، رودسر و اشکورات گواه این مدعاست.

استاندار گیلان از سرمایه‌گذاران کویتی دعوت کرد تا در صورت علاقمندی نسبت به سرمایه‌گذاری و احداث امکانات اقامتی و پذیرایی در مناطق گردشگری گیلان اقدام کنند.

نجفی افزود: آمادگی داریم جهت سرمایه‌گذاری در بخش‌های جلگه، دشت، مناطق کوهستانی و سواحل و دریا، امکاناتی از قبیل واگذاری زمین و تسهیلات جدید را در بخش ویزا مهیا کنیم.

وی گفت: در بخش پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که سرمایه‌گذاران کویتی می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

به گزارش ایسنا، هیأت رسانه‌ای کشور کویت از شبکه‌ی الرای، الصراله و تلویزیون کویت و روزنامه‌های الرای، الانباء، الوطن، اکویثیه، النهار، کویت تایمز، القبس، السیاسه و مجله العربی در مدت سه روز اقامت در استان گیلان از توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان از جمله منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی بازدید کردند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا