گوناگون

بهترین جهاد در عرصه فرهنگی اطلاع‌رسانی مسائل دینی و علم افزایی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید ابوالحسن نواب عصر یکشنبه در گردهمایی مجمع علمای شهرستانهای سمنان و مهدیشهر در منطقه دربند مهدیشهر با اشاره به شعار سالجاری از سوی مقام معظم رهبری گفت: بهترین جهاد در عرصه فرهنگی و تبلیغ دین، ارائه روش تبلیغ، اطلاع‌رسانی راجع به مسائل فرهنگ دینی و علم افزایی است.

 وی با بیان اینکه باید به گونه‌ای حرکت کنیم که طلبه از نظر علمی و حوزوی رکود نداشته باشد اظهار داشت: روحانیت باید مواظب باشد که حریم ها شکسته نشود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم ضمن بیان این مطلب که روحانیان باید مدافع ولایت و رهبری باشند ادامه داد: امروزه بزرگترین نعمت الهی در کشور ما وجود مقام معظم رهبری است.

نواب با اشاره به اینکه تبلیغ سنتی، بصورت چهره به چهره و رو دررو بوده و این شیوه را علمای اسلام از زمان های دور بکار برده اند اظهار داشت: این نوع از تبلیغ علاوه ‌بر تأثیر فکری، روحی و تربیتی، سازنده و دیرپا نیز است.

وی افزود: در شیوه‌های تبلیغاتی جدید که با استفاده از ابزار و وسایل دیجیتالی و مجازی صورت می گیرد، این اعجاز تبلیغاتی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم با تاکید بر اینکه باید از افراط و تفریط پرهیزکرد تا به اعتدال و عقلانیت پی برد و از این تفکر حمایت کرد ادامه داد: در عین حال ما باید در این عصر، که عصر تکنولوژی است از وسایل تبلیغی نو و رسانه‌های پرسرعت برای رساندن پیام خود به مخاطبان استفاده کنیم.

نواب همچنین اضافه کرد: ما مبلغین وظیفه داریم با حضور در مساجد و مدارس دوره های تابستانی را برنامه ریزی کنیم و درس ولایت فقیه، عقاید را به دانش آموزان تعلیم بدهیم.

وی در خاتمه به مسایل کنونی عراق پرداخت و اظهار داشت: در انتخابات عراق 180 کرسی انتخاباتی راشیعه ها بدست آورند که دشمنان اسلام را درسطح دنیا به هراس انداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا