گوناگون

1600 نونهال در استان سمنان از آموزش های پلیس راهور بهره مند شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حمید معین زاده عصر یکشنبه در نشستی با خبرنگاران در محل فرماندهی پلیس راهور استان سمنان با بیان اینکه پلیس راهور اجرای برنامه های آموزشی را اولویت خود قرار داده است اظهار داشت: اجرای این برنامه ها در مرکز آموزش و مدارس تاثیر بسیار مطلوبی در ارتقای فرهنگ ترافیک دارد.

وی گفت: آموزش اساس نهادینه سازی فرهنگ ترافیک است و در این راستا پلیس راهور امسال برنامه های مختلف آموزشی را در مراکز مختلف استان ارایه کرده است.

رئیس پلیس راهور استان سمنان به اقدامات آموزشی پلیس راهور برای نهادینه سازی فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات در سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: آموزش مهمترین راه تحقق رانندگی ایمن در جامعه است.

معین زاده گفت: کارشناسان این پلیس با حضور در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله پیش دبستانی ها، ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در سه ماهه نخست امسال قوانین راهنمایی و رانندگی را به قریب 10 هزار دانش آموز آموزش دادند.

وی به حضور مستمر و فعال کارشناسان پلیس راهور در برنامه های مختلف صدا و سیما نیز اشاره داشت و تصریح کرد: تعامل پلیس با رسانه ها بستر خوبی برای تعمیم آموزش های همگانی است.

رئیس پلیس راهور استان سمنان تصریح کرد: طراحی، تهیه و چاپ بیش از 39 هزار عدد انواع اقلام آموزشی در فصل بهار امسال از دیگر اقدامات پلیس راهور استان سمنان در پیشگیری از سوانح رانندگی بوده است.

معین زاده از عموم مردم خواست با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی پلیس را در ارتقای فرهنگ ترافیک کمک کنند.

وی همچنین با بیان اینکه راکبان موتورسیکلت افرادی آسیب پذیر در سوانح هستند افزود: پلیس استفاده از کلاه ایمنی برای راکبان را توصیه می کند و موتورسوارانی که از کلاه ایمنی استفاده نکنند علاوه بر اعمال قانون، موتور سیکلت آنها به مدت یک هفته و در صورت تکرار یک ماه توقیف می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان در خاتمه، حرکت در پیاده رو، حرکت در خلاف مسیر، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حمل بار غیر متعارف انجام حرکت نمایشی مارپیچ، تک چرخ زدن، حمل یدک و … از سوی موتورسواران را تخلف و مشمول اعمال قانون بیان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا