گوناگون

بهزیستی خراسان جنوبی طرح تحقیقاتی سلامت سالمندان را پیگیری و اجرا کند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسینی بعدازظهر سه شنبه در شورای ساماندهی سالمندان خراسان جنوبی اظهارکرد: در حال حاضر روز به روز پیری در جامعه افزایش می یابد که این عامل با افزایش هزینه ها مواجه است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه کشور دارای جمعیت پیر شکوفایی اقتصادی لازم را نخواهد داشت، عنوان کرد: باید به سالمندان به عنوان سرمایه های اجتماعی نگاه کنیم و از تجارب این افراد در زمینه های مختلف استفاده شود.

وی با بیان اینکه ما بر اساس آموزه های دینی مکلف هستیم با احترام به سالمندان خدمت کنیم، بیان کرد: در زمینه کمک به سالمندان ما از اداره کل کمیته امداد و اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی حمایت مادی و معنوی خواهیم کرد.

تقویت بنیاد فرزانگان خراسان جنوبی در دستور کار قرار گیرد

حسینی با اشاره به اجرای طرح تحقیقاتی بررسی وضعیت سلامت سالمندان استان ، افزود: اداره کل بهزیستی استان موظف است که این طرح را پیگری و اجرا کند که اگر در زمینه اجرای این طرح مشکل مالی داشته باشد به معاونت برنامه ریزی استانداری هماهنگ کند.

وی با اشاره به اینکه باید تقویت بنیاد فرزانگان خراسان جنوبی در دستور کار قرار گیرد، افزود: باید در سطح جامعه تلاش شود که از پتانسیل ها خوب سازمان های مردم نهاد استفاده و دستگاه های اجرایی نیز برعلمکرد این نهادها نظارت کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان جنوبی متذکر شد: اداره کل ثبت احوال خراسان جنوبی در دادن اطلاعات با اداره کل بهزیستی استان همکاری کند.

وی با اشاره به اینکه باید درمان سالمندان در دستور کار جدی قرار گیرد، افزود: خراسان جنوبی از نظردرآمد سرانه در ردیفهای آخر و از نظر کمک به نیازمندان در رتبه های برتر کشور قرار دارد.

نیاز 44 میلیون تومان برای  اجرای طرح تحقیقاتی ” بررسی وضعیت سالمندان خراسان جنوبی”

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای اجرای طرح تحقیقاتی ” بررسی وضعیت سالمندان خراسان جنوبی” به 44 میلیون تومان اعتبار نیاز است، افزود: برای تامین اعتبار این طرح با مشکل مواجه هستیم که ابتدا برای اجرای این طرح مقرر شده که از محل اعتبارات نیم درصد پژهشی دستگاه هزینه شود.

قیاسی ادامه داد: به دلیل اینکه بسیاری از دستگاه های اجرایی در این رابطه اعتبار نداشته اند  این طرح مدت یک سال است که بلاتکلیف است.

وی پیشنهاد کرد: برای اجرای این طرح از اعتبارات پژوهشی سال آینده دستگاه ها اجرایی و یا  دانشگاه علوم پزشکی از محل اعتبارات طرح توسعه سوم سلامت استفاده کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا