گوناگون

بیش از 600 مادر تهرانی چشم انتظار شهدای مفقود الاثر هستند

81194691 5749802

احمد مسجد جامعی شامگاه دوشنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای مفقود الاثر که با حضور امیر سرتیپ ابراهیم گلفام رییس سازمان حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، سید محسن اسدی شهردار منطقه 16، و جمعی دیگر از مسوولان استانی و خانواده شهدا در فرهنگسرای بهمن برگزار شد به خبرنگار ایرنا گفت: تعداد زیادی از مادران شهدای مفقود الاثر در منطقه 16 تهران ساکن هستند.

وی با بیان اینکه خون های پاک فرزندان این مادران و پدران چشم به راه باعث عزت این سرزمین شده است، افزود: باید به طور پیوسته به خانواده شهدا مخصوصا مادران آنان رسیدگی شود.

مسجد جامعی ادامه داد: حضرت علی اکبر (ع) فرمودند که اگر ما بر حق هستیم نگرانی در مسیری که به مرگ و شهادت ختم می شود نیست و این چنین بود که این عزیزان عهده دار چراغ هدایت شدند و هر که ادامه دهنده راه آنان شد در دنیا و آخرت رستگار شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: هر جای تهران امامزاده ای وجود داشت در آنجا محله ای ایجاد شده، نظیر امامزاده حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ، امامزاده زید(ع) و به همین علت مردم پیرامون شمع این بزرگان جمع شدند و در کنار آن گستره وسیعی از آداب و رسوم، شهرسازی و غیره شکل گرفت.

در این آیین برنامه های متنوعی نظیر اجرای موسیقی، مداحی، پخش کلیپ اجرا شد و جشن تولد 44 سالگی شهید مفقود الاثرحمید رضا شفیعی با کیکی که عکس وی بر روی آن چاپ شده بود گرفته شد و یاد و خاطره 38 شهید مفقود الاثر منطقه 16 نیز ارج نهاده شد.

در پایان این مراسم نیز از 20 مادر چشم انتظار تجلیل به عمل آمد.

تهرام 7364/ 699

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا