گوناگون

تجلیل از 180 معلم و خادم قرآن در استان مرکزی/قره شیخ لو: 500 هزار جلد قرآن کریم در کشور توزیع می شود

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس موسسه دارالقران کشور عصر جمعه در این آیین با بیان اینکه طی 30 سال انقلاب اسلامی 15 هزار معلم قرآنی تربیت شده است گفت: در حال حاضر در کشور دو هزار موسسه فعال قرآنی، سه هزار خانه قرآنی روستایی و صدها معلم قرآنی در حال فعالیت هستند.

500هزار جلد قرآن کریم در کشور توزیع می شود

مهدی قره شیخ لو  با بیان اینکه امسال بنا داریم 500هزار جلد قرآن کریم را در کشور تهیه و توزیع کنیم اظهارداشت: بیشتر برنامه های امسال در راستای ترویج فرهنگ قرآنی است لذا تربیت یک میلیون نفر در حوزه آموزش های تخصصی قرآنی و برگزاری دو هزار مراسم قرآنی، همینطور ارتقای سطح کیفی و کمی موسسات و خانه های قرآنی روستایی از دیگر برنامه های ما در کشور بشمار می رود.

امام جمعه شهرستان محلات  با بیان اینکه معلم تجلی نور است و معلم قرآنی نور علی النور می باشد گفت: هر کس قرآن را بیاموزد و به فرامین آن عمل نماید از بهشتیان می باشد.

حجت الاسلام مهدی ربانی با اشاره به مقام معلمان و مربیان قرآنی افزود: معلم قرآن ضمن آموزش عترت و فرامین قرانی به دانش آموزان و تشنگان علوم قرآنی باید در وهله اول خود به آموزه های قرآن عمل کند تا رفتار وی الگویی برای دوستداران منبع وحی باشد.

استان مرکزی قابلیت تبدیل به قطب قرآنی را دارد

وی با بیان اینکه معجزه اسلام کتاب است اظهارداشت: خداوند معجزه خاتم الانبیاء را کتاب قرآن قرار داد تا بندگان به ارزش تعلیمات زندگی دنیا و آخرت از طریق کتاب آشنا شوند لذا این امر رسالت مربیان قرآنی را سنگین تر می کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی مکانها و موسسات قرآنی این استان را 360 موقعیت و 36 موسسه قرآنی برشمرد و گفت: : در این استان 160 خانه قرآنی فعال و صدها معلم و فعال قرآنی وجود دارد که از برنامه های ترویج قرآن کریم در این استان حمایت می کنند.

حجت الاسلام صفر قربان پور با بیان اینکه استان مرکزی قابلیت تبدیل به قطب قرآنی را دارد اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ قرآن کریم در استان و کشور و نشر  فرهنگ و با عنایت به ظرفیت های خوب استان مرکزی می توانیم با همدلی بیشتر دستگاههای اجرایی این استان را به قطب قرآنی کشور تبدیل نماییم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی ابراز کرد: انجام و تحقق این امر موجب ایجاد موج قرآنی در کشور می شود.

ایجاد مجمع خیرین خادمین قرآنی از نیازهای استان

حجت الاسلام محمد حسین صابری مدرس قرآن نیز ایجاد مجمع خیرین خادمین قرآنی  را از نیازهای استان مرکزی برشمرد و گفت: با عنایت به کاهش سن اعتیاد به 15 سالگی باید برای رفع مشکلات جامعه فرهنگ قرآنی تلاش کرد .

وی ابراز کرد: تقویت برنامه های قرآنی راهکار مقابله با مشکلات اجتماعی است.

عباس سلیمی پژوهشگر قرانی نیز در این آیین گفت: با عنایت به منویات مقام رهبری در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باید دانش آموزان و دانش آموختگان قرآنی را در کشور افزایش دهیم.

این داور و قاری کشوری ادامه داد: دشمنان و استکبار برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران با اجرای ترفندهای فرهنگی با نام های مختلف توطئه های فرهنگی، شبیخون فرهنگی و قتل عام فرهنگی سعی در ضربه زدن به ایران اسلامی دارند.

وی اضافه کرد: باید با نگاه و عیتک قرآنی سعی در شناسایی مشکلات جامعه و رفع آنها داشته باشیم.

سلیمی بیان کرد: تنها راهکار رفع مشکلات جامعه ترویج فرامین قرآنی و استفاده از فرامین قرآن کریم است.

وی با اشاره به اینکه از هر سه ازدواج در کشور یک ازدواج محکوم به طلاق است، ابراز کرد: 18 هزار شبکه ماهواره ای در حال ارائه برنامه های ضد فرهنگی برای جوانان هستند در حالی که ما هنوز نتوانسته ایم با راه اندازی یک شبکه یا طراحی برنامه ای خاص جوانان کشور و سایر کشورها را جلب نماییم.

این داور قرآنی ادامه داد: دشمن درصدد ترویج برنامه های ضد فرهنگی و اغفال جوانان است؛ لذا باید با دید و نگاه قرآنی در جامعه این نقشه ها را خنثی نماییم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا