گوناگون

توسعه خط و زبان فارسی، سیاست ایران در فضای مجازی

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران، نصراله جهانگرد در نشست مشترک با مدیران جهاد دانشگاهی افزود: تولید محتوا و برنامه های کاربردی به زبان بومی و عرضه آن در بازارهای بین المللی، نقش بسیار موثری در ترویج فرهنگ و هویت ایرانی دارد.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات از برنامه های موجود در جهت توسعه خط و زبان فارسی در چارچوب راهبردهای مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید، حمایت می کند.

معاون وزیر ارتباطات، توسعه، بدون استفاده از فناوری اطلاعات را غیر ممکن دانست و تصریح کرد: دولت نقش ویژه ای برای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در افزایش بهره وری و ایجاد اشتغال سریع و زود بازده قایل است.

جهانگرد اظهار داشت: بر همین اساس، طرح هایی که منجر به ارتقاء توانمندی کشور، توسعه اشتغال و افزایش ثروت به کمک ارتباطات و فناوری اطلاعات شود، مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی افزایش مهارت های نیروی انسانی را از موضوعات بسیار مهم در این حوزه برشمرد و گفت: جهاد دانشگاهی می تواند نقش بسیار موثری در مهارت افزایی نیروی انسانی و همچنین ارتقاء توان در سطح بالای هرم نیروی انسانی داشته باشد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، وظیفه دولت را هموارسازی مسیر فعالیت بخش خصوصی و عمومی در جهت توسعه ارتباطات و توانمندسازی کشور دانست و تاکید کرد: می بایست به منظور تحقق اهداف پیش بینی شده در جهت افزایش اشتغال و ایجاد ثروت در کشور، حضور فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازارهای داخلی و بین المللی تقویت شود.

اقتصام**1053**1594

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا