گوناگون

جاده های مازندران جوابگوی بار ترافیکی نیست/ نصب 44 دوربین نظارت تصویری

به گزارش خبرنگار مهر، حمد آفرین محمدزاده پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم تجلیل از رانندگان نمونه حمل ونقل عمومی درون شهری با بیان اینکه مازندران از لحاظ موقعیت جغرافیایی در کشور ویژه است ، گفت : سه بندر مهم شمال کشور در این منطقه قرار دارد.

وی مازندران را قطب گردشگری کشور دانست و اظهارداشت : براساس آمار جمعیت این استان سه میلیون و 200 هزار نفر است درحالی که در ایام سال به بیش 20 میلیون نفر نیز می رسد.

محمدزاده افزود : استان مازندران با داشتن 132 شرکت حمل ونقل کالا ،159 حمل و نقل مسافر ، 6 حمل و نقل بین المللی و 2 حمل و نقل مسافربری در عرصه های مختلف تلاش می کند.

وی با اشاره به کنترل و نظارت جاده ای ، گفت : کنترل و نظارت در جاده های استان سبب کاهش تصادفات و داشتن حمل ونقل ایمن ، روان و اقتصادی می شود.

مدیر کل حمل ونقل و پایانه های مازندران با بیان اینکه ابزارهای اجرائی در دست پلیس است ، بیان داشت : سازمان حمل ونقل هر چقدر در زمینه انطباق با قوانین و رعایت مقررات سایر مسائل ایمنی و فرهنگی فعالیت کند ، بدون کمک و همدلی پلیس محقق نمی شود.

محمدزاده با اعلام اینکه اصناف مختلف مرتبط حمل ونقل بر تعامل با پلیس راه تاکید فراوانی دارند ، ابراز داشت : اداره حمل ونقل به عنوان بازوی کمکی این آمادگی را دارد که در کنار اهرم اجرایی به فعالیت بپردازد.

وی یکی از مشکلات جاده های استان را حمل ونقل فراوری بار دانست و اذعان داشت : این استان به لحاظ داشتن معادن مختلف و بنادر ، برخی از ناوگان حمل ونقل بدون داشتن بارنامه و بار اضافه در حال تردد غیر مجازدر سطح جاده هستند.

مدیر کل حمل ونقل و پایانه های مازندران ادامه داد : تردد غیر مجاز سبب بروز تصادفات جاده ای و خسارت به جاده های مازندران می شود.

محمدزاده بیان داشت : طی نامه های متعددی به اعلام کردیم که 16 محور به لحاظ تردد ناوگان بدون بارنامه ممکن است آسیب هایی را به جامعه وارد کنند .

نصب 44 دوربین نظارت تصویری

وی با بیان اینکه 44 دوربین نظارت تصویری در استان وجود دارد ، گفت : 73 دستگاه تردد شمار و 8 دوربین ثبت تخلف پلاک خوان در استان نصب شده است .

محمد زاده خاطرنشان کرد : اداره کل حمل و نقل نصب و راه اندازی 2 دستگاه دبلیو .آی .ام را در دستور کار خود قرار داده است که همزمان کار پلاک خوان، نظارت تصویری و تردد شمار را انجام می دهد.

سرهنگ خسرویان جانشین فرمانده پلیس راه استان مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه استان مازندران دارای 10 هزارو 100کیلومتر جاده است، اظهار داشت : بدلیل نامناسب بودن جاده های استان ، هرساله شاهد تصادفات در این منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه اتوبوس های گلستان و مشهد از ایمنی برخوردار نیستند ، گفت : متاسفانه برخی رانندگان دارای سابقه تخلف هستند که از انجمن های صنفی می خواهیم از این افراد برای حمل و نقل استفاده نکنند.

جانشین فرمانده پلیس راه استان مازندران با بیان اینکه براساس قانون ، دفترچه راننده متخلف جرایم سبقت و سرعت غیرمجاز 10 روز بایگانی می شود ، افزود : باز آموزی ، تهدیدات رانندگان مسافر ،مسئولیت قانونی ، توسعه ایمنی از جمله محورهای آموزشی است.

سرهنگ خسرویان با بیان اینکه یکی از رانندگان متحمل پرداخت یک ونیم میلیارد دیه محکوم شده است، گفت : هیچ بیمه ای حاضر به پرداخت چنین خساراتی نیست.

وی افزود : برای رانندگان مسافربری که منجر به فوت افراد می شود 6 ماه تا 3 سال حبس در نظر گرفته شده است.

جانشین فرمانده پلیس راه استان مازندران با بیان اینکه رانندگان متخلف برای تصادف از کارافتادگی به 2 ماه تا 1 سال حبس محکوم می شوند ، گفت : برای صدمه بدنی نیز 2 تا 6 ماه حبس درنظر گرفته شده است.

وی انحراف به چپ ، خواب آلودگی راننده ، نقص فنی خودرو ، عدم استفاده از کمربند سوار کردن، مصرف مواد مخدر و عدم استفاده از علایم هشدار دهنده را از جمله عوامل تصادفات دانست.

جانشین فرمانده پلیس راه استان مازندران مهم ترین فاکتور در کاهش تصادفات را بحث آموزش دانست و بیان داشت : عدم استفاده از افراد کم تجربه و سابقه دار در ناوگان حمل ونقل و باربری سبب کاهش تلفات در جاده ها می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا