گوناگون

جامعیت امام خمینی(ره) در بین فقها بی‌نظیر بود

حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جامعیت حضرت امام خمینی(ع) شبیه جامعیت امیرالمومنین(ع) بود و اگر نگوییم وی انسان کامل بود چون اختصاص به معصومین دارد در همان چارچوب و سایه به سمت کمال واقعی حرکت کرد.

وی با بیان اینکه امام از هندسه و زاویه نگاه معصومین به جهان و عالم خلقت بهره‌مند بود، ادامه داد: جامعیت علمی، عقلی، نقلی و مدیریتی امام بی نظیر بود و کمتر فقیهی است که این همه دانش را با هم دارد.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: امام قدرت مدیریتی خویش را در خودسازی، در مدیریت منزل و جامعه به نمایش گذاردند و در هر سه موفق بود.

وی افزود: در خودسازی ایشان تا 60 سالگی وارد مسائل مرجعیت نشدند؛ در منزل فرزندانی مانند مصطفی و احمد را تربیت کردند و در جامعه نیز ولایت فقیه و نظام حکومت اسلامی را بنیان نهادند.

وی گفت: امام راحل ثابت کردند دین می‌تواند نظام جدید سیاسی، علمی و اخلاقی بیافریند

مدیریت امام

حجت الاسلام قوامی با اشاره به مدیریت محیرالعقول امام راحل اظهار داشت: امام صاحب سخن نافذ، قدرت تحلیل بالا و دارای نگاه عمیق و رو به کمال به جهان بودند و ثابت کردند دین می‌تواند نظام جدید سیاسی، علمی و اخلاقی و … بیافریند.

وی با اشاره به بصیرت امام در مسایل دینی و سیاسی اضافه کرد: این بصیرت و بینش را خدا به او داده بود زیرا او همه چیز خود را در راه خدا داد و خدا هم او را به این درجه رساند.

استاد حوزه علمیه قم، پاکی باطن و صفای روحی را از ویژگی‌های برجسته امام برشمرد و ادامه داد: قدرت تحلیل یکی دیگر از این ویژگی‌هاست که می‌توان آن را در وصیتنامه و منشورات وی به خوبی دید.

وصیتنامه امام معجزه آساست

وی با تاکید بر مطالعه دقیق و مدنظر قرار دادن وصیتنامه امام راحل گفت: وصیتنامه امام معجزه آسا و دارای محتوا و مضامین عالی است.

حجت الاسلام قوامی با اشاره به اخلاص امام خمینی(ره) اضافه کرد: همین اخلاص سبب شد تا بعد از وفات ایشان نیز 11 میلیون نفر در مراسم خاکسپاری و تشییع حضور داشته باشند و امروز هم عشق به امام در دل همه ایرانیان وجود دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا