گوناگون

جنگل های مرزی پارس آباد مغان آتش گرفت

81205507 5768379

خانش خداویردی زاده رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پارس آباد روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در اثر این آتش سوزی تا کنون صدها اصله از درختان جنگل های نوار مرزی ایران و جمهوری آذربایجان طعمه حریق شده است.

وی افزود: به دنبال بروز این حادثه نیروهای آتش نشانی و اداره حفاظت محیط زیست ، مرزبانی و نیروی انتظامی با حضور در محل برای مهار این آتش سوزی تلاش می کنند.

وی با بیان این که این آتش سوزی بسیار گسترده است گفت: کمبود امکانات عملیات اطفای حریق و جلوگیری از سرایت آن به سایر نقاط جنگلی را مشکل کرده است.

وی با اعلام این که تنها یک دستگاه آتش نشانی در عملیات مهار آتش سوزی حضور دارد خواستار بسیج امکانات منطقه و مشارکت جدی سایر دستگاه ها در این عملیات شد.

وی اظهار کرد: علاوه بر جنگل های مرزی ایران ، عرصه های جنگلی جمهوری آذربایجان نیز هم اکنون در آتش

می سوزد.

فرماندار پارس آباد نیز با تایید خبر آتش سوزی جنگل های مرزی پارس آباد در کناره های رود ارس گفت: این آتش سوزی در جنگل های پایین دست روستای ˈدوستلو کندیˈ اتفاق افتاده است.

ایرج بیگدلو هنگام عزیمت به محل آتش سوزی به خبرنگار ایرنا گفت: هنوز علت این آتش سوزی مشخص نیست.

به گزارش ایرنا ، آتش سوزی جنگل های این شهرستان به حدی وسیع است که ستون هایی از دود آسمان منطقه را فرا گرفته و شعله های آتش از کیلومترها آن طرف تر نمایان است.

پارس آباد در نقطه صفر مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و شمال استان اردبیل واقع است.

پیش از این چند بار منابع و مناطق جنگلی در حاشیه ارس در جمهوری آذربایجان دچار آتش سوزی شده بود اما این اولین باردر سال های اخیراست که مناطق جنگلی پارس آباد مغان در یکی از شمالی ترین مناطق مرزی جمهوری اسلامی دچار آتش سوزی می شود.

7121/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا