گوناگون

خراسان شمالی اهداف طرح تحول سلامت را دوماهه محقق کرد

81229220 5809124

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این دانشگاه در روز دوشنبه، دکتر ˈعلی حق بینˈ اظهار کرد: بر اساس هدفگذاری کشوری، اهداف اولیه این طرح باید سه ماهه محقق می شد که استان خراسان شمالی دو ماه پس از آغاز اجرا، به آن دست یافته است.

وی افزود: بر اساس اهداف اولیه اجرای برنامه تحول سلامت در بیمارستان های دولتی، باید هزینه بستری بیماران در مراکز درمانی دولتی طی سه ماه به 10 درصد و برای بیمه شدگان روستایی به پنج درصد کاهش یابد.

حق بین گفت: پیش از اجرای این طرح بیماران بستری در بیمارستان های استان مجبور بودند علاوه بر صرف هزینه های مختلف، بسیاری از ملزومات پزشکی را از بیرون از بیمارستان ها خریداری کنند که این امر هزینه های درمان بیماران را چند برابر می کرد.

وی افزود: اکنون در قالب اجرای این طرح همه ملزومات و داروهای مورد نیاز بیماران از سوی بیمارستان ها تهیه و در اختیار آنان قرار می گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اجرای طرح تحول سلامت از 15 اردیبهشت 93 در بیمارستان های دولتی کشور آغاز شد که باید بتدریج و در مدت زمانی سه ماهه همه بسته های آن اجرایی شود.

به گفته دکتر حق بین اکنون در این استان اجرای سه بسته این طرح شامل پرداخت 90 درصد از هزینه های بستری بیماران در بیمارستان ها توسط دولت، زایمان طبیعی رایگان و ارتقای هتلینگ بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اجرایی شده است.

وی با اشاره به افزایش آمار بیماران بستری شده در بیمارستان های این استان افزود: آمار پس از اجرای طرح تحول سلامت در استان آمار بیماران بیمارستان ها هفت تا 10 درصد افزایش یافته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: با توجه به افزایش مراجعه بیماران به بیمارستان ها، برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز، این دانشگاه اقدام به برگزاری آزمون جذب پرستار، بهیار، ماما و تکنسین هوشبری کرده است.

حق بین افزود: امکانات فیزیکی نیز با ساخت بیمارستان جدید بجنورد متحول خواهد شد و تمام اعتبار ساخت این بیمارستان با اختصاص بودجه از محل اعتبارات سفر رهبری و منابع انسانی تامین شده است که تا 36 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

از 9 بیمارستان فعال در استان خراسان شمالی، هفت بیمارستان در شهرهای بجنورد، اسفراین، شیروان، جاجرم و فاروج زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی این استان است.

استان خراسان شمالی 867 هزار نفر جمعیت دارد که در هشت شهرستان سکونت دارند. ک/1

623/626

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا