گوناگون

دولت برای توانمندسازی اقتصادی روستاییان شرکت های توسعه وعمران راه اندازی می کند

81217395 5788971

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈسید ابوالفضل رضویˈ روز جمعه در نشست جلب مشارکت و توسعه اجتماعی در فعالیت های اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی روستاییان هرمزگان که با حضور استاندار انجام شد، اظهار داشت: در این طرح روستاییان به عنوان سهامدار ماهانه مبلغ 60 هزار تومان به بالا را به حساب شرکت هایی که تشکیل می شود، واریز می کنند.

وی ادامه داد: با انجام این کار، دولت سه برابر سهم آورده روستاییان، تسهیلاتی با سود چهار درصد با ضمانت یارانه فرد متقاضی پرداخت می کند.

رضوی با بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات پس از یک سال آغاز و به مدت سه تا پنج سال به طول خواهد انجامید، بیان داشت: همه ما باید به عنوان خدمتگزاران مردم در راستای رفع مشکلات اقشار مختلف به ویژه اقشار ضعیف جامعه گام برداریم و قدم اول مسوولان در توسعه روستاها باید مشارکت دادن مردم در فعالیت های اقتصادی باشد.

وی هدف از اجرای این طرح را مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی و توانمندسازی مردم روستاها عنوان کرد و گفت: در همین راستا در زمینه تولید، صادرات و بسته بندی محصولات تولیدی نیز به مردم آموزش های لازم ارائه می شود تا شاهد افزایش نرخ رشد اشتغال در مناطق روستایی و محروم باشیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با تاکید بر توانمندسازی اقتصادی روستاییان و توسعه تولید و اشتغال در روستاها و همچنین مشارکت مردم در زمینه های اقتصادی، ابراز داشت: تا زمانی که 30 درصد جمعیت کشور فعال موثر نباشند ،نرخ رشد اقتصادی هشت درصد تنها در کتاب ها باقی خواهد ماند و دست یابی به آن ممکن نخواهد بود.ک/3

7198/668

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا