گوناگون

زنان کارآفرین بوشهر نیازمند حمایت مسوولان هستند

81218799 5791488

به گزارش ایرنا، زنان کارآفرین بوشهری روز شنبه در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشتند: پرداخت تسهیلات کم بهره، فراهم کردن بازارچه برای فروش محصولات، تامین جا و مکان برای راه اندازی کارگاه در بخش های مختلف، آسان سازی شرایط دریافت وام و استقبال شرکت های مختلف در استان از تولیدات بانوان کارآفرین از جمله خواسته های این قشر از جمعیت استان بوشهر است.

دلشب مسوول اتاق رشد و کارآفرینی زنان روستایی دشتستان گفت: این اتاق رشد بانوان روستایی فعال را شناسایی و با فراهم کردن زمینه آنان را برای حمایت بیشتر به مسوولان معرفی می کند.

وی تصریح کرد: این اتاق رشد هم اکنون یک صندوق خرد روستایی با سرمایه یک میلیارد و 300 میلیون ریال دارد که برای تقویت این صندوق با هدف ارایه خدمات به متقاضیان حمایت مسوولان را می طلبد.

پریسا داد یکی دیگر ازکارآفرینان بوشهر در بخش خیاطی گفت: هم اکنون 30 تولیدی فعال و 50 تولید کننده موثر د بخش تعاونی ها در استان بوشهر فعال هستند.

وی اظهارکرد: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود و وجود شرکت های مختلف انتظار داریم مسوولان استان دوخت لباس کار کارگران، دانش آموزان و فعالان بخش بیمارستانی را به فعالان این بخش در استان واگذار کنند.

داد اضافه کرد: استان بوشهر از لحاظ استراتژیکی فرصت کاری زیادی دارد ولی کار دوخت لباس کار بخش های مختلف به استان های دیگر واگذار می شود.

وی یادآورشد: استان بوشهر از داشتن مکان و یا بازارچه ای برای فروش تولیدات زنان کارآفرین محروم است و این باعث شده که ما نتوانیم تولیدات خود را در معرض فروش قرار دهیم.

داد گفت: با راه اندازی بازارچه می توان در کنار آن کلینیک کسب و کار برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز فراهم کرد.

زهرا ابوذری فخرایی از شهرستان دیر که در رشته صدف سازی فعال است گفت: مالیات گرفته شده از شرکت های صنایع دستی بالاست و انتظار داریم در این خصوص همکاری بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به محصولات صنایع دستی استان بوشهر می طلبد مسوولان این استان برای تقدیرها و دادن هدیه از این محصولات استفاده کنند و با این کار ضمن ایجاد فرصت اشتغال درآمد زایی قابل توجهی برای فعالان این بخش به دنبال دارد.

ابوذری فخرایی اضافه کرد: گرانی مواد اولیه فرش، نبود بازار و فضای مناسب باعث شده که بیشتر کارگاه ها در منزل مسکونی افراد راه اندازی شود و این از جمله مشکلات فعالان صنایع دستی استان بوشهر است.

عضو هیات علمی دانشگاه و مسوول انجمن کارآفرینان استان بوشهرگفت: در حوزه اقتصاد اگر کالاهای با کیفیت تولید شود، بازار فروش نیز برای آنها به وجود می آید.

محمد بهروزی افزود: در بحث کارافرینی باید در رشته خاصی به صورت تخصصی کار شود و کارآفرین از خود خلاقیت نشان دهد.

وی اضافه کرد: کارآفرین کسی است که در کارخود سماجت و ریسک پذیر باشد و همه کسانی که در امروز به عنوان کارآفرین به شمار می روند ثروتمند نبوده اند بلکه با کار، خلاقیت، ابتکار و پشتکار در رشته خاصی به این موفقیت رسیده اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: این دفتر درتلاش برای تبدیل تهدیدها به فرصت ها و مخالف فرصت سوزی است.

فاطمه دهقانی افزود: بانوان کارآفرین کسانی هستند که بر مشکلات خود غلبه کرده و زمینه اشتغال خود و دیگران را در جامعه بوجود می آورند.

وی اظهار کرد: درگذشته زنان متحمل نگاه ترحم آمیز بودند ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی و ارزشی که اسلام برای زنان قایل است نگرش نسبت به آنان تغییر کرده و امروز زنان برای خود و جامعه مفید هستند.

دهقانی اضافه کرد: در دفتر اموربانوان شورای تخصصی با مسوولیت اداره کار و امور اجتماعی با هدف شناسایی استعدادهای کارآفرینان استان تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: برهمین اساس متناسب با ویژگیهای هرمنطقه برای توانمند سازی زنان کارآفرین برنامه ریزی می شود و راهبردهای لازم برای حل مشکلات این قشر ارایه می شود.

دهقانی یادآورشد: با هماهنگی دفتر اموربانوان و خانواده استانداری بوشهر درهمه شهرستان ها کارگروه های تخصصی تشکیل و مسایل و مشکلات آنها شناسایی و به مدیران دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.

وی گفت: تلاش می شود متناسب با هر رده شغلی زمینه لازم برای توامندسازی و رشد کارآفرینان فراهم شود.

دهقانی اضافه کرد: نقش مدیران وبرنامه ریزان فراهم سازی، تسهیل گری و بسترسازی برای شکوفایی بهتر و بیشتر این خلاقیت ها و استعدادها است.

وی یادآور شد: امروز زنان کارآفرین به مدیران می گویند که ما توانمندیم و با حمایت و هموار سازی راه می توانیم درروند توسعه استان کمک کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: بانوان کارآفرین استان بوشهر درچرخه اقتصادی استان و رونق این بخش نقش پررنگی دارند و با بینش بالای خود توانسته اند در مقام عمل توانایی های خود را اثبات کنند.

وی اضافه کرد: بانوان کارآفرین استان بوشهر با وجود همه مشکلات توسعه همه جانبه استان تاثیرگذارند و فرصت های شغلی زیادی نیز برای دیگران ایجاد کرده اند.

استاندار بوشهر گفت: حل مشکلات کارآفرینان به خلاقیت و نوآوری این قشر بستگی دارد.

مصطفی سالاری افزود: کارآفرینان باید منشا اثر، تولید و اشتغال در جامعه باشند و باید با خستگی ناپذیری مشکلات را کاهش دهند.

وی با بیان این که کارآفرینان نباید در برابر موانع و محدویت ها تسلیم شوند، اظهار کرد: جامعه ما ظرفیت ها و قابلیت های خدادادی زیادی دارد که تنها بخشی از این قابلیت ها شناسایی شده و شناخت همه این ظرفیت ها رسالت کارآفرینان است.

سالاری با تاکید بر شناسایی بازار مصرف تولیدات به وسیله کارافرینان اضافه کرد: وزارت کار و امور اجتماعی در زمینه توسعه تعاونی های خانوادگی و مشاغل خانگی برنامه هایی دارد که هنوز قطعی و ابلاغ نشده اما ما در استان می توانیم برنامه هایی در این زمینه اجرا کنیم.

وی ادامه داد: در بحث تسهیلات آنچه امکان پذیر است از کارآفرینان حمایت جدی و برای بازاریابی محصولات به کارآفرینان کمک می کنیم تا بازار رقابتی خوبی ایجاد شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر تبلیغ تولیدات کارآفرینان گفت: پیشنهاد می شود توانمندی و تولیدات کارآفرینان استان در قالب کتابی به صورت مختصر معرفی و چاپ شود و در اختیار دستگاه های استان قرار گیرد و تاکید شود که نیازهای خود را از این محصولات تامین کنند.

سالاری افزود: کارآفرینان با ارایه تولیدات باکیفیت و قیمت مناسب برای شرکت در مناقصه ها آماده باشند و با افزایش توان رقابتی خود بازار مناسبی برای تولیدات خود ایجاد کنند.

629

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا