گوناگون

ششمین کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب آغاز شد

81198448 5756173

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، دبیر علمی ششمین کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب در جمع خبرنگاران گفت: این کنگره با هدف تبادل آخرین دستاوردهای پزشکی در این حوزه با حضور متخصصان ایرانی و خارجی برگزار شده است.

دکتر «سیدمحمد قدسی» افزود: از محورهای مورد بحث این کنگره هیپوفیز، پاتولوژی، عمل جراحی زنده، درمان طبی یا جراحی ضایعات عروقی، رادیوتراپی و پزشکی هسته ای، درمان سرع، بازسازی اعصاب صورت و جراحی اعصاب در اطفال است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تهران سالهاست که در کشور حرف اول را در زمینه آموزش می زند و در دو سال گذشته با راه اندازی پژوهشکده علوم اعصاب، فعالیت های تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است.

قدسی خاطرنشان کرد: برنامه های مشترک علمی نیز بین دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه هانوفر آلمان اجرا می شود که ششمین کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب نیز یکی از آنهاست.

دبیر ششمین کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب افزود: 27 سخنران از کشورهای فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، اتریش، برزیل، چین، تایوان، سوییس، هند و آلمان در این کنگره حضور دارند.

قدسی گفت: در این کنگره مراحل جراحی مغز و اعصاب توسط اساتید برجسته ایرانی و دکتر پروفسور سمیعی به صورت زنده به مخاطبان ارائه می شود.

وی ادامه داد: 22 موضوع مختلف در این کنگره به بحث و بررسی گذاشته می شود و امتیاز بازآموزی برای رشته های اصلی 20 و برای سایر رشته ها 14 امتیاز در نظر گرفته شده است.

قدسی گفت: حدود 500 نفر در این کنگره شرکت دارند.

وی با اشاره به درصد بالای بروز تومورهای هیپوفیزی در کشور افزود: یکی از محورهای مورد بحث در این کنگره، تومورهای هیپوفیزی است که 10 درصد تومورهای مغزی را تشکیل می دهد.

قدسی ادامه داد: تشعشعات مختلف، استرس و آلودگی های مختلف در بروز تومورهای هیپوفیزی نقش دارند.

دبیر علمی ششمین کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب تاکید کرد: روش های تشخیصی تومورهای هیپوفیز و تمامی روش های درمانی این بیماری در ایران وجود دارد.

وی گفت: بعد از ظهر پنجشنبه نیز فیلم های ویدئویی در مورد جراحی تومورهای هیپوفیزی نمایش داده می شود.

ششمین کنگره بین المللی جراحی مغز و اعصاب 25 خرداد به کار پایان می دهد.

علمی(3) ** 2038 ** ن.س ** 1071

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا