گوناگون

شناسایی 30 باند و شبکه فعال قاچاق در کردستان

جانشین فرمانده‌ی انتظامی کردستان از شناسایی و برخورد با 30 باند و شبکه‌ی فعال قاچاق طی شش ماهه‌ی نخست سال در استان کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان،«جعفر آژنگ»، روزگذشته(سه‌شنبه 15مهرماه) در سومین جلسه‌ی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان در استانداری، اظهار کرد: بستر قاچاق در استان کردستان فراهم است.

وی افزود: نیروی انتظامی، پارسال تلفات زیادی در مبارزه با پدیده‌ی قاچاق داشت، همین‌طور در تعقیب و گریزهایی با قاچاقچیان به آنها تلفات زیادی وارد شد.

جانشین فرمانده‌ی انتظامی کردستان با اشاره به اینکه امسال، رویکرد جدیدی در مبارزه با پدیده قاچاق کالا انجام دادیم، خاطرنشان کرد: امسال تلفات نیروی انتظامی و قاچاقچیان بسیار کاهش یافت.

آژنگ با اشاره به اینکه امسال افزایش خوبی در کشف قاچاق داشتیم، افزود: 4018 پرونده‌ی کشف کالای قاچاق در شش ماهه‌ی نخست سال تشکیل و در اختیار واحدهای تعزیرات حکومتی قرار گرفت.

وی ادامه داد: 41 فقره از این پرونده‌ها مبالغی بالای 100 میلیون تا یک میلیارد تومان داشتند که کشف شدند.

جانشین فرمانده‌ی انتظامی کردستان با بیان اینکه طی شش ماهه‌ی نخست سال 30 باند و شبکه‌ی فعال در قاچاق در استان کردستان نیز کشف و شناسایی شدند، یادآور شد: ارزش ریالی پرونده‌های کشف قاچاق بالغ بر 452 میلیارد ریال بوده که 34 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال، افزایش داشته است.

برگزاری 15 رزمایش مبارزه با قاچاق کالا در کردستان

آژنگ با اشاره به برگزاری 15 رزمایش استانی و سراسری مبارزه با قاچاق کالا طی شش ماهه‌ی نخست سال در استان کردستان ادامه داد: 204 نفر از قاچاقچیان سابقه‌دار و حرفه‌ای نیز مورد کنترل قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه طی شش ماهه‌ی نخست سال، 132 مورد بازدید از جایگاه‌های مصرف‌کنندگان عمده سوخت به عمل آمده است، تصریح کرد: امسال با رویکرد برخورد با باندها و محموله‌های کلان توفیقات خوبی را در استان کسب کردیم.

جانشین فرمانده‌ی انتظامی کردستان با بیان اینکه در بحث مقابله با قاچاق کالا در استان همدلی لازم وجود ندارد، یادآور شد: انتظار داریم در راستای مقابله با پدیده قاچاق همه با هم و با همدلی این پدیده شوم را در استان مهار کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا