گوناگون

شهردار اسفراین هم به عضویت سازمان شهرداران صلح درآمد

81232882 5815377

به گزارش ایرنا، در حکمی که از سویˈ کازومی ماتسونیˈ رییس سازمان بین المللی شهرداران صلح جهان صادر شده، شهردار اسفراین به عضویت این سازمان برگزیده شده است.

پیش از این نیز ˈروح الله براتیانˈ شهردار بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی به عضویت این سازمان درآمده بود.

سازمان بین المللی شهرداران صلح در سال 1982 به ابتکار شهرداران ˈهیروشیماˈ و ˈناکازاکیˈ ژاپن و با اعلام رسمی در سازمان ملل متحد تاسیس شد و اکنون بیش از پنج هزار شهردار از بیش از 153 کشور عضو این سازمان هستند.

هر چند سال یکبار شهرداران عضو سازمان بین المللی شهرداران صلح جهان در یکی از کشورهای عضو گرد هم می آیند تا بر اهمیت تلاش جمعی برای رسیدن به اهداف این سازمان تاکید و برنامه هایی را در این ارتباط تنظیم کنند.

اهداف سازمان بین المللی شهرداران صلح جهانی، تلاش برای پیشگیری از وقوع جنگ، کشتار و تخریب که نتیجه ای جز صدمه به شهروندان و مردم بیگناه ندارد.

دبیرخانه اصلی این سازمان بین المللی در شهر هیروشیما است و ریاست آن اکنون برعهده کازومی ماتسویی شهردار هیروشیما است.

علاوه بر این دبیرخانه اروپایی این سازمان در شهر ایپر (محل وقوع نخستین حمله شیمیایی در جنگ اول جهانی) در بلژیک مستقر است.

دبیرخانه شهرداران ایرانی عضو این سازمان بین المللی که از سال 1387 به همت شهردار تهران راه اندازی شده در محل موزه صلح تهران واقع است و اعضای آن جمعی از جانبازان شیمیایی هستند که به صورت داوطلبانه در این زمینه فعالیت می کنند.

شهرداران ایرانی عضو این سازمان تاکنون در چند اجلاس بین المللی حضور یافته و پیام صلح جویی و دوستی شهروندان ایرانی را به سایر شهرداران دنیا ابلاغ کرده اند.

با توجه به این که ایران قربانی وسیع ترین حملات شیمیایی پس از جنگ اول جهانی است و هنوز هم هزاران نفر از مردم کشورمان از عوارض جنگ تحمیلی بویژه سلاحهای شیمیایی رنج می برند، و از سوی دیگر شعار اصولی کشورمان مبنی بر لزوم محو کامل زرادخانه های هسته ای در دنیاست، عضویت شهرداران ایرانی در این سازمان می تواند تاییدی بر این حقیقت باشد که ملت ایران خواهان صلح و همزیستی مسالمت آمیز با جهان و زندگی با آرامش، عزت و سرافرازی برای شهروندان هستند.

شهر اسفراین واقع در 60 کیلومتری جنوب بجنورد، حدود 57 هزار نفر جمعیت دارد. ک/2

7183/623/626

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا