گوناگون

صندوق بیمه کشاورزی جوابگوی مشکلات کشاورزان نیست

نماینده مردم شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس گفت: اساسنامه صندوق بیمه باید اصلاح شود و صندوق امروزی جوابگوی مشکلات کشاورزان ما نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه کویر، حجت‌الاسلام”موسی غضنفرآبادی” پیش از ظهر امروز در اولین همایش بیمه کشاورزی در استان کرمان اظهار کرد: صندوق بیمه کشاورزی یک ضرورت و واجب است و تردیدی در این امر وجود ندارد. اما در اینکه صندوق بیمه کشاورزی توانسته مشکل کشاورز را به طور کامل حل کند، تردید وجود دارد.

وی افزود: کشاورز نباید هیچ دغدغه‌ای داشته و نگران باشد که سرما، گرما و مشکلات محصول وی را از بین ببرد. کشاورز باید احساس کند یک حامی قوی دارد و اگر در مسیر کار مشکلی پیش آمد، صندوق بیمه محصولات کشاورزی بتواند حامی او باشد.

غضنفرآبادی تصریح کرد: اساسنامه صندوق بیمه باید اصلاح شود و صندوق امروزی جوابگوی مشکلات کشاورزان ما نیست.

وی تاکید کرد: این دغدغه باید به وجود بیاید که کل خسارت کشاورزان توسط بیمه پرداخت شود. تصور مردم این است که بیمه باید خسارت را بدهد.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس گفت: دومین اشکال این است که در ارزیابی خسارات، یک ملاک درست وجود ندارد. باید معیارهای مشخص وجود داشته باشد و کار براساس قاعده انجام شود.

وی با بیان اینکه امروز خطا وجود دارد، تصریح کرد: باید ارزیابی‌ها به سمت کشاورز برود و به این قشر کمک شود. رویکرد مجلس به سمت حمایت از کشاورز است و باید مشکلات را بیان کرد.

وی در پایان تاکید کرد: باید در وضعیت صندوق بیمه کشاورزی تحول ایجاد شود، زمانی که این صندوق موفق شد نگرانی و غصه کشاورز را از بین ببرد، جایگاه خود را به دست آورده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا