گوناگون

صیانت از محیط زیست نیازمند دوری از شعارزدگی و کار عملی و اجرایی است

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی روزبه استاندار قزوین شنبه شب در هنگام بازدید از قسمتهای مختلف اولین نمایشگاه تخصصی اقتصاد و فرهنگ محیط زیست در جمع خبرمگاران رسانه های گروهی استان گفت: نمیاشگاه بسیار
خوبی در این حوزه برپا شده که می تواند شروع خوبی برای فرهنگ سازی و جلب مشارکت عمومی در رعایت مسائل زیست محیطی باشد.

IMG20364385


وی افزود: خوشبختانه نمایشگاه در چند بخش برگزار شده که یک حوزه مربوط به صنایعی است که مسائل محیط زیست را رعایت می کنند که این نمایشگاه زمینه تشویق آنها را فراهم می کند و به توسعه صنایع سبز هم کمک می کند.

استاندار بیان کرد: بخش تشکلهای مردمی هم سهم خوبی در نمایشگاه دارند و توانمندی های خود را عرضه کرده اند و دستگاهای دولتی هم مشارکت خوبی دارند که امیدواریم بستر توسعه فعالیتهای زیست محیطی را هموار کند.

روزبه تصریح کرد: هنوز در حوزه مسائل زیست محیطی در آغاز راه هستیم و برپایی این گونه نمایشگاهها می تواند به افزایش اطلاعات عمومی و ارتقاء کیفیت زندگی ما کمک کند.

خروج از محدوده شعار زدگی

استاندار قزوین دوری از شعارزدگی و عمل به برنامه های زیست محیطی را لازمه موفقیت در کار دانست و یادآورشد: وقتی تهدیدات زیست محیطی به مرحله بحران رسیده دیگر وقت شعار نیست بلکه باید همه با جدیت وارد کار اجرایی شویم و اگر نسل اینده و کشور و محیط خود را دوست داریم با جدیت اقدام کنیم.

IMG20363530

وی افزود: اگر بخواهیم سالم زندگی کنیم باید به مسائل زیست محیطی توجه جدی کنیم و به صورت فردی و جمعی خود را ملزم به صیانت از محیط زیست بدانیم و آن را جدی بگیریم.

این مسئول اظهارداشت: آموزه های دینی مملو از توصیه ها و رهنمودهای زیست محیطی است که با عمل به آنها می توانیم سلامت خود را تضمین کنیم.

تخریب محیط زیست دغدغه مسئولان استان است

روزبه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که مهمترین دغدغه شما در حوزه محیط زیست چیست گفت: تخریب جنگل و منابع طبعی و مراتع، تغییر کاربریها، بی توجهی صنعت به مسائل زیست محیطی و آلودگی منابع آبی از مهمترین دغدغه های مسئولان استان است.

وی افزود: خشک شدن باغستانها و تخریب آنها، تعرض به حیات وحش از دیگر نگرانی های مسات که باید با فرهنگ سازی و استفاده از ابزارهای قانونی از تخریب آن جلوگیری کنیم.

استانداری حامی برنامه های محیط زیست است

روزبه با تقدیر از خدمات ارزشمند دکتر علیپور گفت: خوشبختانه در مدت کوتاهی که مدیرکل جدید محیط زیست استان منصوب شده شاهد برنامه های تاثیرگذار و خوبی هستیم که نوید حرکتهای بنیادین را می دهد لذا امروز به اتفاق همه معاونان استانداری در نمایشگاه حضور پیدا کردیم تا نشان دهیم از این برنامه ها حمایت می کنیم و در تداوم کار جدی هستیم.

IMG20364326

وی افزود: نیازمند برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در حوزه منحیط زیست هستیم که به نظر می رسد مدیریت جدید این اداره با مجموعه همکاران پر تلاش خود می تواند در استان تحول جدی در رعایت مسائل زیست محیطی در همه بخشها ایجاد کند و ما نیز مجدانه حامی آنها خواهیم بود.

استاندار قزوین تصریح کرد: محیط زیست در اقتصاد استان و کشور هم تاثیرگذار است و اگر فرهنگ سازی کنیم می توانیم به رشد اقتصادی و کاهش هزینه ها نیز کمک کنیم.

وی توجه به آموزه های دینی را در تقویت فرهنگ زیست محیطی موثردانست و خواستار رعایت آن از سوی مردم و مسئولان شد.

اولین نمایشگاه و جشنواره تخصصی اقتصاد و فرهنگ مخیط زیست با مدیریت جهادی تا 20 خرداد ماه برپاست و علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت 17 الی 22 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین واقع در بلوار امام خمینی جنب صداوسیما از آن دیدن کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا