گوناگون

ظرفیت بالای ترانزیت کالا از سیستان و بلوچستان مورد غفلت واقع شده است

81176093 5716346

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ˈصدرالله بماناˈ عصر شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سیستان و بلوچستان در زاهدان افزود: این استان با توجه به شرایط جغرافیایی خاص و دارا بودن حدود 1500 کیلومتر مرز خاکی و آبی قابلیت بالایی در ترانزیت کالا دارد اما تاکنون از این مزیت و موقعیت راهبردی به خوبی استفاده نشده است.

وی اظهار داشت: می توان با تلاش مضاعف و فعال کردن هرچه بیشتر بندر چابهار که به آبهای آزاد بین المللی متصل است ترانزیت مورد غفلت واقع شده در جنوب شرق کشور را جبران کرد.

ˈعلیرضا مجردˈ مدیرکل قبلی حمل و نقل پایانه های سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم، با یادآوری افزایش مسافر، حمل کالا، ترانزیت و صادرات در چند سال گذشته افزود: عملکرد چند سال اخیر نشان دهنده توسعه حمل و نقل جاده ای در سیستان و بلوچستان است.

ˈعلی خانقاهیˈ مدیرکل جدید حمل و نقل و پایانه های سیستان و بلوچستان نیز گفت: این استان به عنوان پهناورترین استان کشور نیازمند ارتقای ایمنی در جاده ها است از این رو باید نصب سیستم های ایمنی هوشمند وضعیت موجود را ارتقاء داد.

وی با یادآوری سفر اخیر رییس جمهوری به سیستان و بلوچستان و مصوباتی که برای رونق اقتصادی استان اتخاذ شد، گفت: حمایت هر چه بیشتر از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای افزایش موفقیت برنامه های توسعه ای دولت ضروری است.

وی با یادآوری پراکندگی جمعیت و روستاهای سیستان و بلوچستان، بر توسعه توسعه حمل و نقل روستایی در این استان تاکید کرد.

7312/2729 ** 2023

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا