گوناگون

عبدی: فلسفه تیم بلژیک خیلی روشن بود

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران عبدی کارشناس برنامه ۲۰۱۴ ، در تحلیل بازی تیم های بلژیک و الجزایر گفت : بازی خیلی سختی برای هر دو تیم بود. فلسفه تیم بلژیک خیلی روشن و حرکت خط به خط و تحت فشار قرار دادن حریف بود و تنها فلسفه الجزایر نیز کسب حداقل امتیاز از این بازی بود و اگر سهل انگاری و اشتباه یکی از مدافعین تیم بلژیک نبود شاید حتی به گل هم نمی رسید.

وی افزود : به نظر من دو تیم شناخت خیلی خوب از هم داشتند و این شناخت کمک کرد که چگونه حمله و دفاع کنند.

دو تعویض دو گل

وی ادامه داد: تیم بلژیک توانست با یک اصل و یک اسلاید متفاوت به هدفش برسد . بر همین اساس تاکتیک و مهره ها را یک به یک عوض می کردند تا اینکه بلژیک بالاخره با دو تعویض توانست نتیجه بازی را تغییر دهد و با کسب سه امتیاز بازی بعدیش را با حساسیت کمتری دنبال کند .

عبدی اظهار داشت: حال باید پرسید چرا بعضی از تیم ها بر حفظ توپ اصرار دارند اما به نتیجه نمی رسند ؟ به نظر بنده یکی از دلایل انتخاب این تاکتیک مد بودن آنست که مثلآ چون بارسلونا  تیم های موفق از این تاکتیک استفاده می کنند بنابراین ما نیز بایستی از آن استفاده کنیم که شاید نتیجه بهتری بگیریم. اما وقتی تمام توپ ها به فوروارد ختم می شود و او پاس به عقب می دهد آنوقت باید چه تدبیری اندیشید ؟! به نظر من شناخت از این فلسفه کم است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا