گوناگون

خلاء برنامه در فرهنگ سازی در حوزه ترافیک مشهود است

به گزارش خبرنگار مهر، یونس رنجکش عصر سه شنبه در کمیته ترویج، تبلیغ و آموزش فرهنگ ترافیک استان گیلان اظهار داشت: فرهنگ جامعه به مجموعه ای از رفتارهای شکل گرفته بر اساس باورها و باور داشته هایی گفته  می شود که این باور ها ممکن است به دلیل نبود آموزش صحیح به رفتاری ناهنجار تبدیل شود.

وی ادامه داد: برای اصلاح رفتارهای ناهنجار اجتماعی باید در ابتدا برنامه فرهنگی مناسب ارائه و ساختارهای هنجارشکنانه را در جامعه کنترل کرد.

دبیر کمیته ترویج، تبلیغ و آموزش  فرهنگ ترافیک استان گیلان گفت: آنچه امروز بیش از حد در رفتارهای اجتماعی جامعه بویژه در حوزه فرهنگ ترافیک مشهود است. نبود ساختار برنامه ریزی مناسب برای اصلاح بدرفتاری ها است.

وی افزود: بر این اساس دستگاههای اجرایی متولی فرهنگ سازی باید با همگرایی یکدیگر زمینه های بسترسازی لازم در فرهنگ ترافیک در جامعه را فراهم کنند.

رنجکش ادامه داد: ارائه روش های مناسب و بهره گیری از خلاقیت و نوآوری در تولید برنامه های فرهنگی متناسب با ذائقه مخاطبان نقش مهمی در توسعه فرهنگی در این زمینه را دارد.

دبیر کمیته ترویج، تبلیغ و آموزش فرهنگ ترافیک استان گیلان اضافه کرد: باید بتوانیم ابتدا با شناخت کافی از چگونگی شکل گیری رفتارهای اجتماعی در صورت بروز ناهنجاری ها, راههای صحیح مقابله با آن را ارائه و اقدامات بازدارنده را به اجرا گذاریم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه مقرر شد تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه ترافیک نسبت به ارائه راهکارهای عملی فرهنگسازی در سطوح مختلف جامعه حداکثر تا یک ماه آینده نسبت به تدوین برنامه های راهبردی اقدام کنند.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا