گوناگون

عشایردر صورت رسیدن به سن بازنشستگی با 9 سال سابقه بیمه، بازنشسته می شوند

81217781 5789728

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، سید حسین نقوی حسینی در حاشیه جلسه شورای عشایری استان تهران درجمع خبرنگاران اظهار کرد: جامعه عشایری از بخش های مهم تولید کننده کشور بویژه در حوزه گوشت، لبنیات، پوست و سایر فرآورده های مربوط به دام محسوب می شوند.

وی با اشاره به عنایت و رویکرد مجلس شورای اسلامی در حمایت از این بخش مهم تولیدی کشور گفت: مجلس شورای اسلامی به منظور حمایت از این بخش حساس دو اقدام اساسی و بی سابقه را در دستور کار خود قرارداد که در بودجه سال جاری کل کشور اجرایی شد.

نقوی حسینی اولین اقدام را اختصاص یک درصد کل ذخیره صندوق توسعه ملی برای ارائه تسهیلات به جامعه عشایری کشور عنوان کرد و افزود: این امر موجب می شود هر یک از عشایر کشور بتوانند از تسهیلات این صندوق بهره مند شده و آن را برای امور پرواربندی اختصاص دهند.

نماینده مجلس شورای اسلامی اقدام بعدی را که برای اولین بار رخ داده تصویب طرحی دانست که بر اساس آن 10 درصد بودجه اختصاص یافته به جهاد کشاورزی مخصوص جامعه عشایری کشور خواهد بود.

وی بیان کرد: سنوات قبل بودجه عشایری در قالب بودجه جهاد کشاورزی تصویب می شد و جامعه عشایری از آن بی بهره می ماندند اما با این قانون از این به بعد 10 درصد بودجه جهاد کشاورزی اختصاص به عشایر کشور خواهد داشت و مستقلا از آن بهره مند خواهند شد.

نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشواد و قرچک در مجلس شورای اسلامی تصویب بیمه عشایری را از دیگر اقدامات حمایتی مجلس عنوان کرد وگفت: طبق این مصوبه مجلس، هریک از عشایر کشور که به سن بازنشستگی رسیده باشند و سابقه پرداخت 9 سال بیمه داشته و یا همان لحظه برای پرداخت مبلغ بیمه اقدام کنند، می توانند از مزایای بیمه بازنشستگی بهره مند شوند.

** اقدامات مهم در حوزه مرتع داری

نقوی حسینی در ادامه گفت: سه نکته مهم در حوزه مرتع داری مورد توجه ویژه قرار گرفته که اولین آن کنترل و رعایت کیفیت مراتع کشور و استان تهران است.

وی افزود: ورود بی رویه دام به مراتع می تواند مراتع را با چالش اساسی مواجه کند، لذا مقررشد کنترل و رعایت کیفیت مراتع به عهده خود عشایر و بهره برداران واگذار شود تا خود به این امر نظارت کنند.

نقوی حسینی اظهار کرد: مقرر شد طی یک فرصت 10 ساله مراتع به خود مرتع داران واگذار شده و خود مسوول نگهداری از مراتع باشند تا آسیب ها کاهش یابد.

نماینده مردم ورامین توجه به پروانه بهره برداری از مراتع را مهم عنوان کرد و گفت: تاکید شد ممیزی مرتع داری مجدد مورد ارزیابی قرار گرفته و بازنگری شود.

وی نکته سوم را مدیریت واحد مراتع عنوان کرد و افزود: باید هم در امر مرتع داری استانی و هم بین استانی یک مدیریت واحد ایجاد شود.

استاندار تهران به همراه برخی معاونین و دوتن از نمایندگان استان تهران از عشایر مستقر در دشت لار بازدید به عمل آورده و جلسه شورای عشایری استان را در همان محل و با حضور خود عشایر برگزار کردند.

تهرام/9977/ 699 /537

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا