گوناگون

قم می‌تواند پایلوت اجرای طرح تفکیک زباله در مقصد باشد

به گزارش خبرنگار مهر، عباس ذاکریان صبح پنج‌شنبه با همراهمی مدیر عامل و معاونان سامَپ قم از روند بهسازی ورودی سایت البرز و احداث کارخانه تفکیک در مقصد بازدید کرد.

وی در پایان این بازدید از پیشرفت روند احداث کارخانه ابراز خرسندی کرد و گفت: مجموعه سرند و نوار نقاله ها نصب شده است و برنامه های مربوط به احداث پیشرفت قابل توجهی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر قم به بازدید خود در اوایل سال جاری از مجموعه سایت و کارخانه اشاره کرد و وضعیت فعلی آن را رو به رشد و قابل توجه خواند.

احداث کارخانه تفکیک در مقصد انقلابی در مدیریت پسماند قم است

وی بیان کرد: با بهره برداری از این کارخانه در قم، انقلابی در بحث مدیریت پسماند و تفکیک زباله اتفاق می افتد و میتوان قم را به عنوان پایلوت اجرای این طرح در کشور در نظر گرفت.

ذاکریان همچنین با اشاره به ماده 193 قانون برنامه پنجم توسعه، عنوان کرد: طبق این برنامه تا پایان سال چهارم، دفن باید در شهرهای بالای 200 هزار نفر ممنوع شود و دفن نداشته باشیم.

با بیان اینکه با راه اندازی این کارخانه، درصد مناسبی از زباله تفکیک می شود و خروجی های حاصل از تفکیک به چرخه طبیعت باز می گردد، ادامه داد: این کارخانه می‌تواند نمونه‌ای برای تکثیر این طرح در تمام کشور باشد.

به گفته وی، پایان سال 93،  پایان سال چهارم است و افتتاح کارخانه تفکیک در مقصد می تواند فتح بابی برای ایجاد صنایع تبدیلی در قم باشد که در این صورت می توان گفت تا بالای 90 درصد به اهداف قانون برنامه پنجم دست یافته‌ایم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم در سخنانش به حضور نیروهای جوان و کارآمدی که طراحی و اجرای این کارخانه را به عهده دارند اشاره کرد و گفت: مجموعه مدیران این طرح در تمام مراحل به خوبی کار کردند و امید است با زمان بندی تعریف شده این طرح به بهره برداری برسد.

افزایش قدرت و قوام تصمیم گیری با افزایش اعضای هیئت مدیره سازمان

ذاکریان در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش تعداد هیئت مدیره سازمان اشاره کرد و گفت: هیئت مدیره، اتاق فکر سازمان ها هستند و هر اندازه تعداد افراد بیشتر باشد ، قدرت و قوام تصمیم گیری بیشتر است.

وی افزود: در هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر قم، اضافه شدن تعداد هیئت مدیره سازمان مدیریت پسماند آرای لازم را کسب کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: دو عضوی که به مجموعه هیئت مدیره اضافه می‌شوند مدیر عامل به عنوان بالاترین فرد اجرایی و کارشناس به منظور تقویت مباحث علمی هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا