گوناگون

محققان یو سی ال ای: پزشکان نباید با بیماران دست بدهند

81174499 5713490

به گزارش پایگاه خبری هلث، محققان دانشگاه یو.سی.ال.ای (UCLA) می گویند: اگر چه دست دادند عمیقا ریشه در فرهنگ دارد اما این عمل به شدت منجر به گسترش بیماری می شود.

آنها افزودند: لازم است اقداماتی مشابه ممنوعیت سیگار کشیدن در مجامع عمومی برای حذف دست دادن میان پرسنل مراکز بهداشتی و بیماران صورت گیرد.

مارک اسکلانسکی (Mark Sklansky) از دانشگاه یو.سی.ال.ای که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، می گوید: در سال های اخیر اهمیت دست دادن به عنوان ناقل عفونت مشخص شده و منجر به ارائه توصیه ها و سیاست هایی در مورد بهداشت دست در بیمارستان ها و سایر موسسات بهداشتی شده است.

دستان پرسنل مراکز بهداشتی که در بیمارستان ها، مطب پزشکان ، درمانگاه ها و سایر مراکز درمانی کار می کنند، به پاتوژن های بیماران آلوده است و این آلودگی از طریق بیمار و تماس محیطی حاصل می شود.

محققان خواستار جایگزین کردن دست دادن با یک حرکت فرهنگی دیگر شدند.

محققان می گویند: تدوین مقرراتی برای محدود کردن دست دادن میان پرسنل مراکز بهداشتی با بیمار به همراه اجرای برنامه های قویتری در رابطه با بهداشت دست می تواند به محدود کردن گسترش بیماری کمک کند که در نتیجه بار اقتصادی و درمانی مرتبط با عفونت های بیمارستانی و مقاومت ضد میکروبی را بطور بالقوه کاهش می دهد.

این درخواست محققان در مجلهAmerican Medical Association منتشر شده است.

علمی(6)**2038** 1599

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا