گوناگون

مدیران برای حل مشکلات باید در بطن جامعه حضور داشته باشند

81171085 5707894

ˈعبدالحسن مقتداییˈ روزسه شنبه در نخستین نشست مشترک مدیران دستگاه های اجرایی و مسوولان بخش خصوصی برای بررسی وضعیت جایگاه ها سوخت رسانی و پایانه های مسافربری استان در محل استانداری خوزستان افزود: مسوولان و مدیران استانی باید شخصاً و به صورت میدانی از حوزه فعالیت های خود دیدار داشته و از نزدیک در جریان مشکلات قرار گیرند.

وی با اشاره به مسوولیت سنگین فرمانداران گفت: فرماندارانی که در مرزهای درون استان فعالیت می کنند مسوولیت آن ها به مراتب سنگین تر از سایر فرمانداران، مدیران و دستگاه های اجرایی است.

عالی ترین مقام دولتی در استان خوزستان با اشاره به وضعیت پایانه های خوزستان گفت: پایانه های استان به ساماندهی نیاز دارند و با توجه به اینکه افراد بسیاری برای مسافرت ،سفرهای جاده ای را انتخاب می کنند نمای اولیه پایانه ها می تواند معرف شخصیت و اصالت مردم استان باشد.

*بررسی فعالیت جایگاه های سوخت رسانی توسط بازرسی استانداری

معاون عمرانی استاندار خوزستان نیز در ادامه با اشاره به اینکه تمامی فعالیت های جایگاه های سوخت رسانی و پایانه های مسافربری مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد بیان کرد: تمامی مشکلات این بخش ها در ماه های گذشته بررسی شده و خوشبختانه شاهد تغییر و تحول در وضعیت پایانه ها و جایگاه های سوخت هستیم.

ˈاحمد سیاحی ˈ افزود: بر اساس ارزیابی ها از بیست و سه پایانه استان به ترتیب پایانه ثامن الائمه آبادان،پایانه سیاحت اهواز و پایانه شرق اهواز به ترتیب در رده اول تا سوم بهترین پایانه های استان قرار گرفته اند.

وی گفت: در این ارزیابی پایانه ایستگاه هشت آبادان،پایانه شهرستان گتوند و پایانه غرب اهواز بدترین وضعیت را داشته اند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان افزود: در بخش جایگاه های سوخت رسانی نیز باید تغیراتی در وضعیت این جایگاه ها داده شود زیرا مردم روزانه به صورت مستقیم با این جایگاه ها در ارتباط هستند.

سیاحی با اشاره به اینکه تمامی این مشکلات رامی توان با حداقل امکانات حل کرد گفت: تلاش می کنیم تا مشکل دریافت تسهیلات بانکی جایگاه داران سوخت استان حل شود.

*90 درصد حمل و نقل در خوزستان جاده ای است

در این جلسه مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان نیز با اشاره به اینکه 90 درصد از حمل و نقل در استان خوزستان از طریق جاده ها انجام می شود بیان کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از سفره ای درون استانی از طریق جاده ها انجام می شود این مسئله خدمات رسانی را بسیار سخت کرده است.

ˈمسعود مصدقی ˈ افزود: در شهرهای بیش از 50 هزار نفر جمعیت،شهرداری ها مسوول ایجاد زیر ساخت های لازم برای حمل و نقل مسافران هستند.

وی با اشاره به معضل مسافر بر های شخصی در سطح شهر ها خصوصا شهر اهواز گفت: وجود مسافر بر های شخصی علاوه بر اینکه امنیت مسافر را کمتر می کند به سیستم حمل و نقل استان نیز آسیب وارد کرده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان با بیان اینکه بیش از 30 درصد از مسافرت های درون استانی توسط مسافر برهای شخصی انجام می شود گفت: در این خصوص نیروی انتظامی باید با اینگونه افراد برخورد قانونی داشته باشد.

مصدقی افزود: در استان خوزستان 12 هزار و 500 دستگاه در ناوگان حمل و نقل استان فعال هستند و در سال گذشته 12 میلیون جایجایی مسافر در استا ن خوزستان انجام شده است.

*40 هکتار کمبود پایانه های مسافری در شهر اهواز

در ادامه این نشست مدیرعامل سازمان پایانه های شهرداری اهواز با اشاره به اینکه در شهر اهواز حداقل 10 هکتار پایانه وجود دارد بیان کرد: با توجه به جمعیت کلانشهر اهواز باید حداقل 40 هکتار به مساحت پایانه هیا ایین شهر افزوده شود.

ˈعبدالامیر مجدم ˈ افزود: در شهر اهواز چهار ترمینال سیاحت درغرب اهواز ،ترمینال تپه در شرق و خلیج فارس در مسیر اهواز ،آبادان ، خرمشهر و ترمینال زاگرس برای شهر های شمالی استان وجود دارد.

وی گفت: با توجه به مشکلاتی که تاکنون در شهر اهواز وجود داشت اتوبوس های ویژه وی آی پی به این شهر وارد نمی شدند که هم اینک با ساخت خوابگاهی برای استقرار رانندگان وضعیت به مراتب بهتر شده است.

*خوزستان سومین استان پرمصرف بنزین

در این نشست مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی شهر اهواز با اشاره به اینکه استان خوزستان سومین استان پر مصرف بنزین است گفت: یکی از دلایل این مسئله تردد کامیون هاو تریلی های کشور عراق در استان خوزستان است.

ˈ عبدالصحاب شمخانی ˈبا اشاره به اینکه در ایام نوروز امسال هیچ مشکلی در زمینه تامین سوخت در استان و شهر اهواز وجود نداشته است بیان کرد: در این خصوص جایگاه داران همکاری خوبی را با شرکت پخش فرآورده های نفتی داشتند.

وی با اشاره به وضعیت جایگاه های سوخت رسانی در شهر اهواز گفت: در این شهر 140 جایگاه سوخت رسانی و 31 جایگاه سوخت سی ان جی فعال وجود دارد.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی شهر اهواز بیان کرد:شرکت پخش فرآورده های نفتی تنها متولی تامین،ذخیره سازی و توزیع سوخت کشور است و مسئله ایجاد سرویس های بهداشتی در شهر ها باید توسط شهردرای ها تامین شود.

وی در خصوص وضعیت جایگاه داران سوخت گفت: در گذشته جایگاه داران سوخت به دلیل آزاد بودن مصرف ،فروش بیشتری داشتند اما اکنون به دلیل سهیمه بندی شدن سوخت مصرفی میزان درآمد ها نیز کاهش یافته است.

*جایگاه داران سوخت در استان خوزستان ورشکسته و مقروض

در ادامه این جلسه رییس انجمن صنفی جایگاه داران سوخت استان خوزستان با اشاره به اینکه تمام جایگاه داران سوخت استان ورشکسته و یا مقروض هستند بیان کرد: هیچ کدام از بانک ها حاضر به پرداخت تسهیلات به جایگاه داران سوخت نیستند .

ˈسید حسین فخرایی ˈبیان کرد: در صورتی که بانک ها وامی 100تا 200میلیون تومانی به جایگاه داران بدهند بسیاری از مشکلات جایگاه ها عرضه سوخت حل خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی جایگاه داران ارایه بخش نامه های جدید از سوی شرکت پخش فرآورده های نفتی است که هر روز شاهد تغییرات در نحوه پرداخت کارمزدها هستیم.

رییس انجمن صنفی جایگاه داران سوخت استان خوزستان ادامه داد:کارمزدی که شرکت پخش فرآوردهای نفتی به جایگاه داران می دهد بر اساس درجه بندی جایگاه ها است و هرجایگاهی که بتواند درجه بالاتری کسب کند کارمزد بیشتیر کسب می کند .

فخرایی بیان کرد: با وضعیت کنونی امکان ادامه کار جایگاه داران وجود ندارد و در صورتی حل نشدن مشکلات تا 15 خرداد جایگاه های سوخت به شرکت نفت و یا فرمانداری ها تحویل داده خواهد شد.

در پایان این نشست مشترک مدیران دستگاه های اجرایی و مسوولان بخش خصوصی که برای بررسی وضعیت جایگاه ها سوخت رسانی و پایانه های مسافربری استان با حضور مسوولان استانی،فرمانداران شهرستان ها،شهرداران و بخش خصوصی برگزار شد برخی از جایگاه داران به ارائه نظرات و پیشنهادات خود برای رفع مشکلات پرداختند.7161/538

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا