گوناگون

مردم آبادان و خرمشهر همچنان از وضعیت نابسامان آسفالت می گویند

81200591 5759739

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیشتر معابر این شهرها بدلیل اجرای پروژه های مختلف بویژه طرح جامع فاضلاب و گازرسانی حفاری و رها شده اند.

شهروندان آبادان و خرمشهر که از شنیدن خبر توسعه منطقه آزاد اروند از زبان رییس جمهوری شاد و مسرور شدند اکنون انتظار رفع کاستی هایی را دارند که در 26 سال گذشته رفع نشده اند؛ کاستی هایی که دولت های قبل یکی پس از دیگری وعده رفع آنها را دادند ولی اقدامی عملی در این خصوص صورت نگرفت.

یکی از ساکنان کوی امیرآباد آبادان که در جنگ تحمیلی در اصفهان جنگ زده بود با مقایسه آبادان و اصفهان گفت: آبادان قبل از جنگ از اصفهان توسعه یافته تر بود ولی اکنون به رغم گذشت 26 سال از جنگ تحمیلی همچنان با مشکلات زیادی بویژه آسفات و فاضلاب مواجه است.

ˈ عباس حداد زاده ˈ افزود: شش ماه پیش طرح جامع فاضلاب در کوی امیرآباد آبادان اجرا شد ولی هنوز هیچ اقدامی در خصوص ترمیم آسفالت نوارهای حفاری انجام نشده است.

یکی از شهروندان خرمشهری نیز که بلافاصله پس از پایان جنگ به شهر و دیار خود برگشته بود به خبرنگار ایرنا گفت: گودال ها و خرابی آسفالت بسیاری از معابر خرمشهر از سال 1370 همچنان وجود دارند.

ˈ محمد فیصلی ˈ با اشاره به خرابی بیشتر معابر پرتردد مانند مسیر خرمشهر به شلمچه افزود: آسفالت این مسیر بدلیل تردد اتوبوس های کاروان های راهیان نور و حمل بار برای صادرات از مرز شلمچه خرابی بیشتری دارد.

یکی از شهروندان خرمشهری نیز وجود دست اندازها و گودال ها در سطح معابر را یکی از دلایل اصلی انحراف و تصادف وسایل نقلیه در شب خواند و اظهار کرد: متاسفانه شهرداری پس از آسفالت معابر نسبت به همسطح سازی درب فاضلاب اقدامی نمی کند.

ˈ حسین شاهوردی ˈ افزود: ایجاد این دست اندازها در خیابان های آرش، داوودی و طالقانی بارها موجب حادثه برای موتورسیکلت ها و وارد آمدن خسارت به خودروهای عبوری شده است.

وی اظهار کرد: بسیاری از تاکسی ها بدلیل خرابی زیاد آسفالت برخی خیابان ها حاضر به ورود به این خیابان ها نمی شوند که این موضوع نیز مشکلاتی را برای شهروندان بوجود آورده است.

ˈ احمد غزالی زاده ˈ یکی دیگر از شهروندان خرمشهر با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت مناطق زمین شهری، کوی معین و خیابان های اردیبهشت و فردوسی اضافه کرد: بدلیل وجود سرعت گیرهای غیر استاندارد و خرابی آسفالت معابر استهلاک وسایل نقلیه در خرمشهر نسبت به دیگر شهرستان ها بیشتر است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی پیگیری برای ساماندهی آسفالت خیابان های خرمشهر را یادآور شد و گفت: قرار است سازمان منطقه آزاد اروند 140 میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت خیابان های خرمشهر تخصیص دهد.

ˈ عبدا.. سامری ˈ افزود: پروژه آسفالت معابر خرمشهر از سه ناحیه شهری آغاز می شود ولی اکنون منتظر برگزاری مناقصه برای گرفتن پیمانکار هستیم.

شهردار خرمشهر نیز در این خصوص گفت: شهر خرمشهر دارای پنج ناحیه به وسعت دو میلیون و 878 هزار و 300 مترمربع خیابان می باشد که 70 درصد این خیابان ها نیاز به شش سانتی متر لایه آسفالت دارند.

ˈ محمد حویزاوی ˈ اعتبار مورد نیاز برای روکش آسفالت خیابان های خرمشهر را 600 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در سال های گذشته بیشتر خیابان های آسفالت شده بدلیل حفاری های متعدد گاز، مخابرات، برق و آب و فاضلاب آسیب دیده اند.

وی اظهار کرد: دستگاه های حفار ادارات یادشده در برخی از مناطق بیش از دو متر نوارهای حفاری آسفالت خیابان ها را تخریب کرده اند و در برخی معابر کل آسفالت تخریب شده است.ک/4

7100/7279

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا