گوناگون

مشکل فوتبال ماندن يا نماندن کي‌روش نيست

ميرشاد ماجدي درباره عملکرد تيم ملي ايران در جام جهاني 2014 برزيل اظهار داشت: بازيکنان تيم ملي در اين مسابقات زحمت خود را کشيدند و هر آنچه در توان‌شان بود، به نمايش گذاشتند.

به گزارش تسنيم، وي افزود: فوتبال 3 فاز دفاعي، انتقال و حمله دارد. در فاز دفاع طبق آمارهاي فيفا عملکرد خيلي خوبي داشتيم اما به لحاظ حمله در رده‌هاي انتهايي قرار گرفتيم. کارلوس کي‌روش به عنوان سرمربي تيم ملي، به لحاظ روحي و رواني و همچنين انسجام خط دفاع روي بازيکنان خوب کار کرده بود اما بايد قبول کرد که در فاز حمله ضعيف عمل کرديم.

سرپرست تيم فوتبال استقلال با اشاره به قرار گرفتن ايران در رده چهارم گروه خود تصريح کرد: در جام جهاني 1978، يک امتياز، 98 فرانسه 3 امتياز، 2006 آلمان يک امتياز و در برزيل هم يک امتياز کسب کرديم. اين موضوع نشان مي‌دهد که به لحاظ کسب امتياز، تغييري در تيم ملي ايجاد نشد. زماني مي‌توان درباره عملکرد خوب تيم ملي صحبت کرد که از گروه خود بالا رفته باشد. البته قبول دارم که مقابل تيم پرستاره آرژانتين خوب بازي کرديم و دقايق آخر گل خورديم.

ماجدي خاطرنشان کرد: ميانگين دوندگي در جام جهاني 2014 برزيل تاکنون 106/8 بوده است که ما در اين زمينه ميانگين 107/1 را داريم که آمار بسيار خوبي به حساب مي‌آيد اما در مالکيت توپ و دادن پاس خيلي ضعيف بوديم.

وي در خصوص بحث تمديد قرارداد کارلوس کي‌روش گفت: مشکل ما ماندن يا نماندن کي‌روش نيست. مشکل فوتبال ايران، عدم برنامه‌ريزي و ساختارهاي مناسب است. مديريت در فوتبال ما ايراد دارد. کي‌روش 4 سال با پستي و بلندي در ايران کار کرد.

سرپرست استقلال تاکيد کرد: اگر قصد داريم، در فوتبال پيشرفت کنيم، بايد هم اکنون براي جام ملت‌هاي آسيا و تشکيل اردوها برنامه‌ريزي درستي انجام دهيم. ماندن يا نماندن کي‌روش بايد در مرحله بعدي تصميم‌گيري‌ها ما باشد و نخست به فکر برنامه‌ريزي و مديريت در فوتبال‌مان باشيم.

ماجدي در پايان با اشاره به اردوي تيم استقلال در ترکيه عنوان کرد: با توجه به اينکه منتظر اضافه شدن ملي‌پوشان به تمرينات هستيم، هنوز تاريخ دقيق سفر به ترکيه مشخص نشده اما به احتمال زياد 17 يا 18 تيرماه راهي ترکيه و شهر استانبول مي‌شويم. در اين اردو دو بازي دوستانه نيز برگزار خواهيم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا