گوناگون

منتظر واقعی باید ایمان و عمل صالح داشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین خدامراد سلیمیان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: ایمان و عمل صالح دو شاخصه مهم برای فرد و جامعه زمینه ساز ظهور است که در ذیل هر کدام از آنها دریایی از معارف نهفته است.

وی ادامه داد: در روایات آمده است انسانی که می‌خواهد ببیند منتظر واقعی ظهور امام(عج) است در خود ببیند که تا چه حد ایمان و عمل صالح دارد؛ ایمان به قرآن، پیامبر و معاد و پایبندی به اخلاق و رفتار که مهمترین شاخصه‌ها برای این دو امر مهم است.

این محقق حوزه اضافه کرد: امروز با وجود انقلاب اسلامی و مجاهدت علما و تلاش‌های فرهنگی متأسفانه در این دو عنصر دارای فراز و فرودهایی هستیم و برخی افراد نسبت به شعایر دینی بی اهتمام هستند که با ویژگی‌های زمینه سازی سازگاری ندارد.

برخی نسبت به مسایل دینی کم توجه هستند

وی تصریح کرد: برخی افراد از کشورهای دیگر جذب تشیع می‌شوند و زیبایی‌های آن را به زرق و برق دنیا ترجیح می‌دهند اما در کشور ما برخی نسبت به مسایل دینی کم توجه اند.

حجت الاسلام سلیمیان افزود: دشمنان نیز بیکار ننشسته و دائما با رسانه های مختلف و به خصوص ماهواره ها به تخریب عقاید و دین مردم می پردازند و برخی افراد خالی الذهن نیز این مسایل را باور می کنند.

رئیس پژوهشکده مهدویت دفتر تبلیغات اسلامی تأکید کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال فرهنگ و اقتصاد با مدیریت جهادی نامیدند بنابراین شایسته است تا متولیان فرهنگی این مقوله را جدی‌تر بگیرند و عناصر فرهنگ دینی مورد اهتمام بیشتر باشد تا زمینه سازی برای ظهور در جامعه ایران فراهم تر شود.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا