گوناگون

نتایج پژوهش‌های جهاددانشگاهی، قابل اعتماد است

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی ورود به عرصه‌های بکر و ناشناخته را ویژگی بارز نهاد انقلابی جهاددانشگاهی عنوان کرد.

دکتر نجف قراچورلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌ آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در اغلب کارهای پژوهشی و خدماتی خود به عنوان نهادی مرجع و قابل اعتماد عمل کرده و می‎تواند با تشکیل اتاق‎های فکر و کارگروه‎‌های تحقیقاتی به توسعه استان و کشور کمک کند.

وی تاکید کرد: ایمان راسخ در انجام وظیفه، دانش تخصصی در کار و عمل راستین به اهداف مدنظر رهبر معظم انقلاب، سه مؤلفه و سرفصل اصلی فعالیت‎های جهاد دانشگاهی است.

وی با اشاره به 16 مرداد، سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی، ادامه داد: امام خمینی(ره) با عنایت به اوضاع نابسامان دانشگاه‎ها در دوران قبل از انقلاب اسلامی و ضرورت ساماندهی به وضعیت فرهنگی و اعتقادی موجود در دانشگاه‌ها و جهت‎دهی مناسب به افکار و اندیشه‎های دانشگاهیان، فرمان تأسیس جهاد دانشگاهی را صادر کرد.

وی به تلاش این نهاد انقلابی برای توسعه و رشد روزافزون کشور در حوزه‌های علمی، پزشکی، فناوری و علوم انسانی اشاره کرده و گفت: جهاددانشگاهی با داشتن خبرگزاری‎های ایکنا و ایسنا و هم‌چنین مرکز افکارسنجی دانشجویان (ایسپا) مشکلات، آسیب‎ها و فرصت‌‎های موجود در جامعه اسلامی را مورد رصد قرار داده و در توسعه فرهنگی کشور نقش موثری ایفا کرده است.

قراچورلو افزود: ایسپا از گذشته تاکنون با نظرسنجی‎های دقیق، تحولات کشوری را پیش‎بینی کرده و در عصر حاضر با توجه به ضرورت کشور در خصوص نیازسنجی مشکلات جوانان در عرصه‌های مختلف، جهت مصون نگاه داشتن عموم در برابر هجمه‎های دشمنان نقش‌آفرین است.

وی به حضور جهاد دانشگاهی در اغلب کارگروه‎های اجرایی استان اشاره و اظهار کرد: این امر به جهاددانشگاهی فرصت بیشتری می‌‎دهد، تا بتواند استعدادها و ظرفیت‌های خود را در زمینه‌های مختلف و در ارتباط با جامعه دینی، فرهنگی، اجتماعی، صنعتی، پژوهشی و هر حوزه‌‎ای که مورد نیاز جامعه است، شکوفا کرده و متقابلاً در تسریع روند پیشرفت آن نهادها ثمربخش واقع شود.

وی به تأکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم حمایت و پشتیبانی نهادهای دولتی و حتی بخش خصوصی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: این امر همانند چرخه‌ای که سود و منافع آن به همان نهادها بازگردانده می‎شود قابل بررسی و تأمل است.

رئیس جهاددانشگاهی استان با اشاره به ویژگی بارز این نهاد در ورود به عرصه‎های بکر و ناشناخته، گفت: موفقیت‎‏های جهاد دانشگاهی در مقوله درمان ناباروری، سلول‎های بنیادی و مسائل ژنتیکی در کشور مایه مباهات و غرور ملی است.

وی یادآور شد: جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در این راستا علاوه بر موفقیت‎‌های پزشکی در درمان ناباروری و سلول‎‏های بنیادی و ژنتیکی، با طراحی و نصب نیروگاه هیبریدی و نصب آن برای نخستین بار در جزیره خارک، برند این فناوری را به نام خود ثبت کرد.

قراچورلو هم‌چنین از راه‌‎اندازی دو رشته‌ جدید “مهندسی فناور ارشد طراحی و ساخت نیروگاه‎های هیبریدی” و “مهندسی فناور ارشد ربات‌های عیب‌یاب زیرسطح آبی” در سطح کارشناسی ارشد، در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان در راستای رفع نیازهای روز کشور خبر داد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا