گوناگون

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان: عالی‌ترین جلوه معروف، حکومت عادله است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: عالی‌ترین جلوه معروف، حکومت عادله و زشت‌ترین جلوه منکر نیز حکومت ظالم است که امام حسین(ع) در قیام خود علیه حکومت یزیدیان به خوبی این مسئله را تبیین فرمودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین “علی خاتمی” در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان، ابا عبداالله‌ الحسین(ع)، اظهارکرد: ماه محرم یکی از بهترین فرصت‌ها برای احیای مسئله مهم و اساسی امر به معروف و نهی از منکر است، زیرا اصل قیام امام حسین(ع) نیز بر مبنای این امر بوده است.

وی افزود: مسئله امر به معروف و نهی از منکر در تمام طول سال باید در زندگی روزمره افراد جریان داشته باشد، ولی در ماه محرم و با توجه به فلسفه قیام اباعبداالله می‌توان این مسئله را مورد بازنگری و تبیین اهمیت آن قرار داد.

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به حکم اعدام شیخ نمر، تصریح کرد: این حکم توطئه‌ای از سوی آمریکا برای سنجیدن میزان اهمیت جایگاه علمای دین در بین مردم است و جا دارد همه مسلمانان جهان در برابر این حکم ناعادلانه حساسیت نشان داده و اعتراض خود را بیان کنند.

امام جمعه زنجان تاکید کرد: حکومت شاهنشاهی عربستان سعودی نباید اختیار خود را به دست آمریکا دهد و باید یقین داشته باشد در صورت اجرای این حکم، سقوط و هلاکت این حکومت بسیار سریع خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به حادثه 8 آبان 1359 سال‌روز شهادت حسین فهمیده، گفت: استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان بسیجی نقطه خوبی برای نهادینه کردن فرهنگ بسیج و ایثار و شهادت است و گواه این مسئله وجود 36 هزار دانش‌آموز بسیجی در بین شهدای هشت سال دفاع‌مقدس است.

حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی، از استقبال پرشور مردم استان از رئیس‌جمهور در جریان سفر دکتر روحانی به استان زنجان قدردانی و خاطرنشان کرد: با حضور خوب مردم و برنامه‌ریزی مناسب مسوولان استانی در این سفر شاهد استقبال پرشور و بی‌حاشیه مردم از رئیس‌جمهور منتخب بودیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا