گوناگون

وزیر اقتصاد نخجوان:مراودات کنونی ایران و نخجوان متناسب با ظرفیت ها نیست

81198542 5756304

ˈ فامیل سیداف ˈ ، و هیات همراه روز پنجشنبه در دیدار با مدیر عامل منطقه آزاد ارس افزود : در سال های گذشته مبادلات خوبی بین ایران و نخجوان صورت می گرفت، اما وضعیت کنونی برای ما قانع کننده نیست و آماده افزایش همکاری های اقتصادی با ایران هستیم.

وی با بیان اینکه برخی موانع در مراودات تجاری دو طرف به خصوص در زمینه گمرکی وجود دارد، گفت: رفع این موانع برای گسترش همکاری ها ضروری است.

وی با اشاره به اینکه رییسان جمهوری دو کشور بر لزوم گسترش روابط بین دو کشور تاکید دارند، افزود: اکنون باید با استفاده از فرصت پیش آمده قدم های اجرایی جدی تری برای توسعه روابط برداشته شود.

سیداف با اشاره به جمعیت 450 هزار نفری جمهوری خودمختار نخجوان گفت: 450 شرکت در این جمهوری فعالیت اقتصادی و تولیدی دارند.

وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری خودمختار نخجوان با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای قدرتمند دنیاست، از کمک های ایران در زمان مناقشه قره باغ قدردانی کرد.

مدیر عامل منطقه آزاد ارس نیز گفت: باید از ظرفیت های موجود دو طرف برای سرمایه گذاری های بیشتر بهره گرفته شود.

محسن خادم عرب باغی شرایط قانونی ویژه منطقه آزاد ارس و تسهیلات قانونی برای سرمایه گذاری آسان را از مزیت های این منطقه برای گسترش روابط و فعالیت های اقتصادی دو طرف دانست و گفت: آذربایجانی ها سابقه تجاری و اقتصادی خوبی در طول تاریخ داشتند.

وی با اشاره به برخی از موانع موجود در توسعه مراودات اقتصادی بین دو کشور اظهارکرد: موضوع روادید یکی از مواردی است که باید بین دو کشور حل شود.

مدیر عامل منطقه آزاد ارس گفت: ایران با پیشرفت های علمی و فناوری توانایی مناسبی برای ساخت و تامین ماشین آلات صنعتی پیدا کرده و تولید کنندگان و سرمایه گذاران نخجوانی می توانند از این مزیت برای تولید آسان و ارزان بهره بگیرند.

خادم عرب باغی افزود: ایران همچنین توان تامین مواد اولیه تولید را دارد و صنعتگران و تولیدکنندگان نخجوانی می توانند از این فرصت استفاده کنند.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس با اشاره به اشتراکات فرهنگی و دینی بین ملت ایران و آذربایجان گفت: دشمنان همواره با توطئه های خود تفرقه افکنی بین ملت های مسلمان را هدف قرار داده اند.

وی افزود: پیشرفت های کنونی جمهوری خودمختارنخجوان برای ما مایه خوشحالی است.

وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری خودمختار نخجوان و هیات همراه پیش از این دیدار از سایت های صنعتی و گردشگری منطقه آزاد ارس و چند واحد سرمایه گذاری خارجی و داخلی در این منطقه بازدید کردند.

7232/587/ 1495

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا