گوناگون

۷۰۰ برنامه فرهنگی ویژه نیمه شعبان در لرستان اجرا می شود/ اعزام 310 مبلغ و مبلغه

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سعید مهدوی امین گفت: اجرای برنامه های فرهنگی و دینی در افزایش بصیرت افراد جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوان  بسیار موثر است.

وی افزود: محتوا بخشی برنامه‌های نیمه شعبان و دهه مهدویت یک ضرورت است که لازم است با دقت و ظرافت در همه فعالیت‌های این ایام لحاظ شود.

وی تصریح کرد: در جشن‌های نیمه شعبان دو موضوع لازم است مورد توجه قرار گیرد اول آنکه مراسم مردمی برگزار شود و دیگر آنکه برنامه‌ها محتوای مشخص بر اساس اهداف دینی و مراسم‌های آئینی کشورمان را داشته باشد.

حجت الاسلام مهدوی امین  اظهار داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان با برنامه ریزی منسجم و دقیق اعزام مبلغ و مبلغه، برپایی ایستگاه های صلواتی، برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان درمساجد، برگزاری مسابقه مهدویت و انتظار، تشکیل حلقه های مهدویت، محفل انس با قرآن، ختم قرآن کریم، سخنرانی، برپای جشن عمومی و دعای ندبه، توزیع اقلام فرهنگی در سطح مساجد و تکایا و حسینه ها را در نیمه شعبان در دستور کارخود قرار داده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان در پایان سخنان خود گفت: این برنامه ها با همت ادارات تبلغیات اسلامی شهرستان های تابعه در سطح مساجد، حسینیه ها، بازار و محلات، تشکل های دینی، کانون مداحان، موسسات و خانه های قرآنی  برگزار خواهد شد.

اعزام ۳۱۰ مبلغ در ایام شعبانیه به مناطق مختلف استان لرستان

حجت الاسلام مهدوی امین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به منظور بهره ورى هرچه بیشتر ازفعالیت های فرهنگی برای نشر و گسترش معارف دینى نظم و سازماندهى امور تبلیغى، ارائه خدمات فرهنگى تبلیغى به سراسر کشور و نقاط نیازمند به مبلغ و تبلیغات دینى اعزام مبلغان در ایام مختلف سال در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد.

وی افزود: در ماه شعبان‌المعظم و اعیاد موالید اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ۳۱۰ مبلغ و مبلغه از طرف اداره‌ کل تبلیغات اسلامی لرستان با هدف آشنایی هرچه بیشتر مردم با سیره اهل بیت(ع) و گسترش معارف غنی اسلامی به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان اظهار داشت: اقامه نماز جماعت، بیان احکام، برگزاری گفتمان دینی با محوریت بررسی سیره عملی و نظری ائمه معصومین(ع) و تبیین شخصیت و نقش امام راحل در تاریخ معاصر و احیای ارزش‌های اسلامی از جمله برنامه‌های مبلغان اعزامی به مناطق مختلف این استان است.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا