گوناگون

امام جمعه قروه: آرامش زوجین از برکات ازدواج است

81197877 5755186

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام صفر علی احیاء شامگاه چهارشنبه در مراسم جشن ازدواج 110 زوج خانواده بزرگ کمیته امداد امام خمینی (ره) قروه در خصوص آثار ازدواج گفت: ازدواج برکات فراوانی دارد که یکی از این ویژگی ها، آرامش زوجین است، نظام خلقت انسان به گونه ای است که احتیاج دارد تا با قرار گرفتن در کنار زوجش کسب آرامش کند و تکیه گاهی برای ادامه زندگی بیابد و ازدواج شیوه ای منطقی برای دست یابی به این آرامش است.

وی در خصوص اهمیت ازدواج در اسلام گفت: در نظر اسلام خانواده زیباترین و عالی ترین بنیاد اجتماعی است و نقش مهمی در سعادت بشری دارد و خانواده ای که از ابتدا به شکل گیری پایه های آن و پیوند آن با معارف دینی و الهی توجه کند قطعا زمینه ساز خوشبختی بشر است و اگر خانواده ای از این مسیر دور شود از سعادت دور می شود.

حجت الاسلام احیاء افزود: زن و شوهر از ابتدای زندگی با یکدیگر پیوند مقدسی می بندند تا مایه آرامش و مودت هم باشند و یکدیگر را در سختی و خوشحالی همراهی کنند از این لحاظ خانواده در اسلام محبوبترین نهاد است.

وی اظهار کرد: ازدواج موجب مسئولیت پذیری فرد می شود و فرد را آینده نگر و محاسبه گر می سازد و جوان با ازدواج می داند که باید متضمن خوشبختی یک فرد دیگر نیز باشد و به همین دلیل تمرکز خود را بر روی خانواده خود قرار می دهد.

امام جمعه قروه با بیان این که حفظ دین به ازدواج و تشکیل خانواده بستگی دارد، تصریح کرد: هر کس بخواهد دین خویش را حفظ کند باید ازدواج کند؛ چرا که با ازدواج نیمی از دین فرد حفظ می شود و نیمی دیگر را باید با تقوای الهی حفظ کرد.

وی در پایان افزود: ما می توانیم آموزه های ناب اسلامی را در کنار فرهنگ غنی و قدرتمند ایرانی قرار داده و اهمیت تشکیل خانواده و حفظ قوام آن را در دنیایی که رعایت اصول و ارزش های اخلاقی و اجتماعی در بعد خانواده حلقه گم شده آن است، به بروز و ظهور بکشانیم.

7345/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا