گوناگون

باز هم آتش،ادعای «پایان کپرنشینی» را سوزاند!

باز هم آتش ادعای «پایان کپرنشینی» را سوزاند!«کپر» که نام گونه ای اقامتگاه سایه بانی در برخی نقاط عمدتا جنوب کشور است، واژه ای است که برای هر انسانی تداعی کننده و بیانگر محرومیت قشری از جامعه است که در این گونه اقامت گاه ها به گذران زندگی می پردازند.

به گزارش «تابناک»، یکی از مناطقی که می توان به وفور این گونه سبک زندگی را دید، جنوب استان کرمان است که مسئولان کشوری و استانی، بارها برای نشان دادن محرومیت زدایی از این استان پهناور، بر اهمیت کپرزدایی تأکید کرده اند، ولی متأسفانه تاکنون واقعیت در جریان جنوب این استان با گفته های برخی مقامات مسئول در تناقض است.

فراموش نمی شود، سال گذشته در حالی که مسئولان با آب و تاب از پایان کپرنشینی در این استان خبر داده بودند، آتش سوزی روستای کپرنشین عنبرآباد، آتشی بود بر ادعای پایان کپرنشینی در این استان. همچنین فراموش نمی شود که در یکی از همین آتش سوزی ها، سه کودک جان خود را از دست دادند.

روز گذشته، روستای علی آباد از توابع شهرستان جیرفت در جنوب استان پهناور کرمان با فاجعه ای روبه رو شد که در چندسال اخیر بارها در این استان تجربه شده است.

روز گذشته، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، از گرفتار شدن 170 کپرنشین جیرفتی در شعله‌های آتش خبر داده و گفته بود: امدادگران پس از سیزده ساعت تلاش، موفق به نجات مصدومان شدند.

کاووس محمودی ضمن اعلام خبر آتش سوزی 33 کپر روستایی در روستای علی‌آباد اظهار داشت: این حادثه در ساعت 10:10 صبح سه‌شنبه در 40 کیلومتر شهرستان جیرفت و روستای علی آباد رخ داد.

بنا بر گفته محمودی، 33 خانوار و حدود 170 تن در این آتش سوزی دچار حادثه شدند که خوشبختانه خسارات جانی نداشته است.

بار دیگر آتش سوزی کپرهای علی آباد، این نکته را یادآور شد که پایان کپرنشینی در این استان نه با جشن و همایش «کپرزدایی از استان» محقق می شود و نه با مصاحبه ها و وعده های همیشگی مسئولان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا