گوناگون

جلسات ستاد ساماندهی جوانان هر 6 هفته یک بار برگزار می‌شود/ حضور حدود 30 معاون وزیر در جلسات

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمود گلزاری در حاشیه برگزاری جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: ستاد ملی ساماندهی امور جوانان یکی از دو بخش بزرگ مربوط به رسیدگی به امور جوانان در سطح کشور است، در وزارت ورزش و جوانان معاونت ساماندهی امور جوانان فعالیت می کند که سازمان ملی جوانان سابق است، فعالیت های این معاونت باید از دو طریق در دستگاهها اجرایی شود.

وی در ادامه گفت: در ستاد ملی ساماندهی امور جوانان چند برنامه تنظیم و به صورت پیشنهاد شورای عالی جوانان ارائه می شود، رئیس شورای عالی جوانان رئیس جمهور است، در این شورا پیشنهادات مطالعه می شود و در صورت صلاحدید به تصویب می رسد سپس برای اجرا به ستاد ملی ساماندهی امور جوانان ابلاغ می شود.

گلزاری افزود: با توجه به اینکه رئیس ستاد ملی ساماندهی امور جوانان رئیس جمهور است، مصوبات این شورا به گونه ای است که دستگاه‌ها از طریق ستاد ملی ساماندهی جوانان مکلف به اجرای آن می شوند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه امروز پس از گذشت یک سال جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان تشکیل شد اظهار کرد: انتظار داشتیم این جلسه زودتر تشکیل شود با این حال قرار است جلسه ستاد ساماندهی هر شش هفته یک بار به طور منظم تشکیل شود. بر اساس قانون بین 25 تا 30 معاون وزیر باید در این جلسه حضور داشته باشند اما برخی از دستگاهها نمایندگان خود را به این جلسه فرستاده بودند بنابراین ما از نمایندگان دستگاهها خواهش کردیم که در جلسه بعد معاون وزیر حضور پیدا کند.

وی افزود: در جلسه امروز وظیفه ستاد ملی ساماندهی به اطلاع اعضا رسید و بندهای الف، ب و ج ماده 41 لایحه پنجم بودجه برای آنها خوانده شد. بند الف مربوط به وظایف دستگاهها در حوزه جوانان، بند ب مربوط به شفاف سازی دستگاهها در این حوزه و بند ج درباره اجرا و پایش برنامه ها است. علاوه بر آن 10 کمیسیون در جلسه امروز مشخص شد که کمیسیونهای ازدواج، اشتغال، مسکن، کاهش آسیب های اجتماعی، اوقات فراغت، دنیای مجازی و  تلفیق از جمله آنها است. قرار است این کمیسیونها در طول شش هفته آینده فعال شوند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: یکی از پیشنهادات مطرح شده در جلسه ششم این بود که لازم است از الان به فکر برنامه ششم توسعه باشیم تا مسائل جوانان در این برنامه دیده شود و ستاد ملی ساماندهی امور جوانان روی مواد برنامه ششم کار کند.

گلزاری در پایان تصریح کرد: قرار است جلسه دوم ستاد ملی سازماندهی امور جوانان سی ام تیرماه برگزار شود و امیدواریم که معاونان وزیر دستگاهها در آن حضور پیدا کنند.

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا