گوناگون

رئیس اسبق ایدرو به مراسم پرحاشیه واکنش نشان داد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید هدایت رئیس اسبق هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) درباره حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید این سازمان توضیحاتی به شرح ذیل ارائه کرده است:

“در حاشیه مراسم تودیع ، رئیس هیئت عامل سابق سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو) ، جناب آقای شافعی حاشیه هایی در برخی از جرائد انعکاس پیدا کرده است ، لذا بدینوسیله با توجه به مطالب منتشره در خصوص عملکرد دوره های قبل و خصوصاً دوره قبل از مدیریت آقای شافعی در دوران مسئولیت ( 30ماهه ) اینجانب موارد ذیل در جهت تنویر افکار عمومی و مردم عزیزمان اعم از مدیران ، صنعتگران و محققین کشور اعلام می دارد:

1- کلیه مجامع شرکت های در اختیار مدیریتی ایدرو ، در زمان مقرر در دوره مسولیت اینجانب به موقع برگزار و مجمع تلفیقی و حتی مجامع طرح های عمرانی سازمان نیز بموقع برگزار شده است.

2- مشکلات ناشی از واگذاری شرکت ها و خصوصی سازی در کل کشور و از جمله سازمان گسترش وجود داشته و اگر مبنا محدوده قانونی و قوانین کشور و اساسنامه سازمان باشد، باید اشاره شود چه کاستی وجود داشته که برای آن اقداماتی صورت نگرفته بود.

اعضای هیئت عامل و رئیس هیات آن دوره ، از تمامی امکانات و فرصت ها برای حفظ صرفه و اصلاح ایدرو و کشور استفاده نموده ، و در خصوص اخذ مصوبه دولت برای توقف واگذاری 5 شرکت ابزاری سازمان مثل سازمان مدیریت صنعتی ، شرکت مگفا و مدیر یت طرحهای صنعتی ایران و تغییر گروه ایران خودرو و سایپا از گروه 1 به گروه 2و حفظ حداقل 20 درصد سهام این شرکتها اقدام کردند.

و نهایتاً همانطور که مشخص است. مرحله اداره شرکتهای دولتی در دوران گذار از دولتی به خصوصی شدن ، تب تاب و مشکلات خاص خود را در ایران و دیگر کشور ها داشته ، و در همان زمان نیز بیشتر ین توجه در خصوص توقف برخی از خصوصی سازی ها و ارائه لیستهای جدید و تلاش در تصویب آن در محافل قانونی صورت گرفته است توصیه می گردد که در دوره جدید نسبت به اصلاح قوانین خصوصی سازی و خصوصاً اهلیت کسانی که شرکتها به آنان واگذار می‌شود، توجه لازم و جدی را به عمل آورند.

3- در خصوص واگذاری شرکت های مدیریت طرح های صنعتی و کشتی سازی خلیج فارس اعلام می دارد که با واگذاری دو شرکت مذکور موافق نبوده ( گرچه در حد توافق اولیه در سطح بالاتر از سازمان گسترش توافقاتی شده بوده است ) ولیکن با مدیریت به موقع و اطلاع رسانی و ذکر تبعات مشکلات اداره بعدی این مجموعه های بزرگ ، موفق به توقف تصمیم های اولیه شدیم و اعضا هیت مدیره و مدیر عامل منتخب ایدرو در آنها مشغول بکار بوده و هستند.

به دلیل شرایط ویژه و ضرورت پرداختن به اقتصاد مقاومتی و استفاده از تمامی فرصتها برای مباحث اصلی و افزایش تولید و بهره وری از درج پاسخ مبسوط باوجود داشتن ادله و مدارک قانونی درخصوص مباحث مطرح شده خودداری  می کنم.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا