گوناگون

پلیس فردیس کلاهبردارفضای مجازی را دستگیر کرد

81162753 5693197

سرهنگˈ ایوب احمدی ˈ فرمانده انتظامی شهرستان فردیس روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد ناشناسی اقدام به کلاهبرداری اینترنتی به مبلغ 38 میلیون ریال از حساب وی نموده است پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت .

وی افزود : ماموران در تحقیقات اولیه از شاکی پرونده دریافتند که چندی پیش شخصی به مغازه موبایل فروشی وی مراجعه و پس از گرفتن قیمت چندین گوشی تلفن همراه ، برای پرداخت وجه گوشی ها تقاضای شماره حساب بانکی (کارت عابربانک) وی را می کند تا به صورت اینترنتی وجه را به حساب او واریز کند .

وی اظهار کرد : خریدار پس از گذشت زمان کوتاهی دوباره به مغازه مراجعه و اعلام می دارد پول را به حساب فروشنده واریز کرده لیکن از خرید گوشی ها منصرف و تقاضای اصل وجه پرداختی را دارد که در نتیجه شاکی پس از کنترل حساب بانکی و اطمینان از پرداخت وجه واریزی ، مبلغ واریز شده را به حساب خریدار استرداد می کند.

– شاکی با بیان این موضوع در ادامه توضیحات خود بیان کرد که پس از چند روز متوجه شدم که در دادسرای یکی از شهرهای شمالی از من شکایت شده است ، بنابراین برای روشن شدن موضوع به دادسرای این شهر مراجعه که مشخص شد وجهی که از طرف فرد ناشناس برای خرید گوشی به حسابم واریز شده بود از حساب فرد دیگری به نام (الف) برداشت شده است .

اینکه از بنده کلاهبرداری شده است ، اقدام به طرح شکایت کردم .

سرهنگ احمدی گفت : با بررسی های ماموران پلیس فتا و انجام تحقیقات نامحسوس مشخص شد که وجه واریزی به حساب فردی به نام «ح-الف» انتقال یافته است.

در ادامه با استعلام از سایتی که از طریق آن اقدام به درج آگهی شده بود خطوط تلفن مذکور و آدرس و مشخصات متهم به نام «ر-م» شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی پس از اعزام به پاتوق متهم در گلشهر کرج با اطمینان از حضور متهم در آنجا کلاهبردار اینترنتی طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد .

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس ادامه داد : متهم پس از مواجهه با شواهد و مدارک موجود لب به اعتراف گشود و ضمن اقرار به کلاهبرداری اینترنتی در خصوص شیوه و شگرد خود گفت که با توجه به مشکلات مالی فراوان با شناسایی سوژه های خود که اغلب شامل مغازه های موبایل فروشی ،لوازم یدکی خودرو،لوازم خانگی و … در شهرهای کرج ،فردیس و تهران بود با مراجعه به آنها تقاضای خرید کالا کرده و پس از گرفتن شماره حساب بانکی از متصدیان مغازه های مذکور برای پرداخت مبلغ کالای خریداری شده از طریق اینترنت اقدام می کرد .

متهم در ادامه توضیحات خود گفت : بلافاصله به نزدیک ترین کافی نت مراجعه کرده و در سایت مذکور اقدام به درج آگهی در زمینه فروش گوشی تلفن همراهی که از فروشنده خریداری کرده بودم به پایین ترین قیمت نموده و برای اغفال متقاضیان خرید تلفن همراه و کلاهبرداری از آنها با دو فقره خط تلفن که متعلق به خودم بود و چندین شماره حساب که از صاحبان مغازه ها گرفته بودم اقدام به ساخت اکانت جعلی با هویت صاحبان حسابها در سایت مذکور می کردم .

سرهنگ احمدی بیان داشت : متهم کلاهبردار پس ازحصول اطمینان از واریز وجه از سوی خریداران در فضای مجازی به مغازه هایی که قبلا شناسایی شده بود مراجعه و اظهار می داشت از خرید خود منصرف و تقاضای وجوه واریزی را دارد که به این شیوه تاکنون اقدام به 13 فقره کلاهبرداری از شهروندان در استانهای تهران ، البرز ،اصفهان،کردستان و مازندران به مبلغ 250 میلیون ریال کرده است .

*** باند سارقان لوازم خودرو در فردیس دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس استان البرز از دستگیری باند چهار نفره سارقان لوازم داخل خودرو و کشف 148 فقره لوازم مسروقه خبر داد.

سرهنگ ˈایوب احمدیˈ افزود: در پی افزایش شکایات مردمی مبنی بر سرقت لوازم داخل خودرو در یکی از محله های این شهرستان ،رسیدگی به موضوع و شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات پلیسی و افزایش گشت های انتظامی بصورت محسوس و نامحسوس سر نخهایی ازرد پای فرد سابقه داری به نام «م-ش» بدست آمد .

احمدی گفت:با بررسی های اطلاعاتی توسط ماموران کلانتری 12 اهری مخفیگاه فرد مورد نظرشناسایی وطی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.متهم دستگیر شده در بازجویی های پلیسی اعتراف کرد مدت پنج سال به اتهام سرقت مسلحانه در کشور آذربایجان زندانی بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس اضافه کرد: با توجه به اعترافات متهم تعداد سه نفر دیگر از همدستان وی شناسایی و دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنها 148 فقره لوازم مسروقه داخل خودرو کشف شد .

سرهنگ احمدی ضمن قدردانی از زحمات کارکنان کلانتری 12 اهری موفقیت های حاصله را نتیجه همکاری شهروندان شهرستان فردیس با پلیس دانست و اظهار امیدواری کرد به منظور پاکسازی مناطق آلوده از لوث وجود سارقین، همکاری مردم با پلیس همچنان با قوت بیشتری ادامه یابد . ک/3

7417/ 691

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا